شریکان ایرانی شرکتهای نفتی خارجی مشخص شدند

ایران اسامی پنج شرکت داخلی را که قرار است با شرکتهای بزرگ نفت و گاز برای توسعه طرحهای صنایع نفت و گاز ایران همکاری داشته باشند، مشخص کرد.

غلامرضا منوچهری، معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور توسعه و مهندسی به روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز گفت: اسامی شرکتهای داخلی برای مشارکت با شرکتهای بزرگ نفت و گاز جهان که خواهان سرمایه گذاری و حضور در پروژه های نفت و گاز ایران هستند، مشخص شده است و گروه مپنا، شرکت پتروپارس و پتروایران از جمله این شرکتها به شمار می آیند، اما هنوز فهرست نهایی این شرکتها تهیه نشده است.

وی گفت: شرکتهای خارجی مانند توتال فرانسه، بی پی انگلیس و انی ایتالیا منتظر انتشار فهرست اسامی این شرکتهای ایرانی هستند تا شریکان خود را برگزینند. 

شرکتهای بزرگ نفتی به دنبال آن هستند تا پس از سالها تحریمهای ظالمانه غرب و بویژه آمریکا علیه برنامه هسته ای تهران، در پروژه های نفت و گاز ایران مشارکت کنند. 

ایران پس از لغو تحریمها توانسته صادرات نفت خام خود را به بازارهای جهانی بیش از 2 برابر افزایش دهد. 

به گزارش فایننشال تایمز، از دیگر شرکتهای ایرانی که احتمال می رود در میان شریکان ایرانی شرکتهای بین المللی نفت و گاز در ایران باشند می توان به پتروگوهرفراساحل کیش، جهانپارس و دانا انرژی نیز اشاره کرد.
کد خبر 263561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =