قیمت نفت در بازارهای جهانی 2 درصد افزایش یافت

قیمت نفت در بازارهای جهانی پس از انتشار نتیجه آخرین نظرسنجی پیش از رأی گیری درباره تصمیم بریتانیا مبنی بر خروج از اتحادیه اروپا، و افزایش نگرانی ها از آینده شرایط اقتصادی جهان، 2 درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، بازار نفت در پایان معاملات روز پنجشنبه (سوم تیرماه) پس از این که آخرین نتیجه نظرسنجیها درباره خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، احتمال باقی ماندن لندن در این اتحادیه را تقویت کرد، 2 درصد افزایش یافت.
 
گفته می شود این رشد قیمت نفت در پی افزایش نگرانیها از آینده شرایط اقتصادی جهان رخ داده است.

به گفته معامله گران، یکی دیگر از دلایل این رشد قیمت انتشار اطلاعاتی از سوی موسسه جن اسکیپ مبنی بر پایین آمدن سطح ذخیره سازیهای نفت خام آمریکا به میزان یک میلیون بشکه در هفته منتهی به 21 ماه ژوئن بوده است. 

با این حساب، قیمت هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با یک دلار و سه سنت افزایش (2.1 درصد) به 50 دلار و 91 سنت برای هر بشکه و نفت خام آمریکا نیز با 98 سنت افزایش به 50 دلار و 11 سنت برای هر بشکه رسید. 

البته ارزش دلار نیز 2 دهم درصد در این مدت کاهش یافت که به گفته برخی کارشناسان یکی دیگر از دلایل افزایش جهانی قیمت نفت به شمار می رود. 

اشاره به این نکته نیز حائز اهمیت است که جریان رأی گیری درباره ماندن یا خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نیز بازارهای نفت و دیگر کالاهای مهم را تحت تأثیر خود قرار داده است و همگی در حالت نا اطمینانی به سر می برند و منتظر نتیجه این ماجرا هستند. 

دومینیک چیریچلا، شریک ارشد موسسه مدیریت انرژی در نیویورک، در این باره گفت: اگر قرار به ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا باشد، واکنش بازارهای جهانی خاموش خواهد شد، همچنین اگر تصمیم به خروج بریتانیا گرفته شود، این موضوع بزرگترین ریسک را به ارزش های بازارهای سرمایه جهان تحمیل خواهد کرد و این نتیجه ای نیست که بازارهای کنونی جهان آمادگی آن را داشته باشد.

کد خبر 263562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =