شرایط برای گسترش روابط ایران و سوئد در پساتحریم مهیاست

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: همکاری ایران و سوئد در دوران پساتحریم می‌تواند بیش از گذشته توسعه یابد و علاوه بر صدور کالا و خدمات به مرحله تبادل اطلاعات و فناوری در حوزه صنعت و سرمایه‌گذاریهای مشترک منجر شود.

به گزارش خبرنگار شانا، پتر تیلر، سفیر سوئد در تهران که ماموریتش پس از حدود 4 سال در کشورمان به روزهای پایانی خود رسیده است، به ملاقات مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران آمد تا ضمن قدردانی از همکاریهای اتاق تهران طی سالهای اخیر، خواستار تداوم همکاری بخش خصوصی ایران با سفارت سوئد شود.

وی در این ملاقات، ابراز امیدواری کرد که سفیر جدید این کشور که بزودی معرفی می‌شود و به ایران می‌آید بتواند با کمک اتاق تهران گامهای جدیدی در توسعه مناسبات و همکاریهای اقتصادی دو کشور بردارد.

تیلر به سفری که وزیر امورخارجه ایران در خردادماه امسال به سوئد داشت، اشاره کرد و آن را سفری موفقیت‌آمیز خواند.

سفیر سوئد در تهران در ادامه به تاسیس بخش تجاری در سفارت سوئد در ایران و نقش این دفتر در توسعه روابط 2 کشور اشاره کرد و گفت: 50 درصد بخش تجاری سفارت سوئد دولتی بوده و 50 درصد آن خصوصی است، همچنین رایزنهای تجاری در این بخش دارای گذرنامه دولتی بوده و در سفارت مستقر خواهند بود.

در ادامه این نشست، مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران به روابط دیرینه ایران و سوئد اشاره کرد و گفت: شرکتهای بزرگ و خوشنامی از سوئد در ایران فعالیت می‌کنند و با شرکتهای ایرانی همکاری و مشارکت دارند، این همکاری در دوران پساتحریم می‌تواند بیش از گذشته توسعه یابد و علاوه بر صدور کالا و خدمات به مرحله تبادل اطلاعات و فناوری در حوزه صنعت و سرمایه‌گذاریهای مشترک منجر شود.

وی با اشاره به بخش خصوصی قوی در اقتصاد سوئد ابراز امیدواری کرد که همکاری و همفکری بنگاههای اقتصادی سوئد که در اقتصاد جهانی نیز قدرتمند و با قدرت رقابت بالا حضور یافته‌اند با شرکتهای ایرانی شکل بگیرد و این همکاری‌ باعث سود دوجانبه برای هر دو کشور شود.

خوانساری تصریح کرد: خبر تاسیس بخش تجاری در سفارت سوئد نیز خبری خوشحال‌ کننده بود و امیدواریم که تاسیس این واحد بتواند به توسعه روابط میان ایران و سوئد کمک کند.

رئیس اتاق بازرگانی تهران همچنین با اشاره به جایگزینی سفرای سوئد گفت: سعی می‌کنیم در نخستین فرصت ملاقاتی هم با سفیر جدید سوئد در تهران داشته باشیم و برای توسعه هرچه بیشتر ارتباطهای دوجانبه برنامه‌ریزی کنیم.

کد خبر 263599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =