۵ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱
  • کد خبر: 263604
ساخت نخستین پالایشگاه خصوصی در نیجریه

نخستین پالایشگاه خصوصی نفت نیجریه تا سال 2019 ساخته می شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لاگوس، آلیگو دانگوته ثروتمندترین فرد قاره آفریقا که امپراتوری وی از تولید سیمان تا آرد و ماکارونی گسترش یافته است، قصد تمرکز بر صنعت نفت وگاز و ساخت نخستین پالایشگاه نفت خام نیجریه را تاسال 2019 دارد.

دانگوته به رویترز گفت: این پالایشگاه که با سرمایه گذاری 12 میلیارد دلار ساخته خواهد شد، ظرفیتی برابر با 650 هزار بشکه در روز با توجه به بازار پرجمعیت ترین کشور قاره آفریقا دارد که همیشه دچار مشکل کمبود سوخت است.

با اینکه نیجریه تا چند هفته پیش بزرگ ترین تولید کننده نفت خام آفریقا بود، اما 80 درصد سوخت خود را به علت ضعت در تعمیر و نگهداری چهار پالایشگاه خود که هیچگاه به ظرفیت کامل تولید نرسیده است، وارد می کند.

بر اساس آمار آژانس بین المللی انرژی، مصرف داخلی کنونی این کشور 260 هزار بشکه در روز است.

وی در باره این پالایشگاه گفت که در پایان 2018 از نظر مکانیکی تکمیل خواهد شد و در سه ماهه نخست 2019 آماده خواهد بود و تولید در آن از سال 2019 شروع خواهد شد.

به گفته دانگوته، هزینه ساخت این تاسیسات که شامل یک واحد تولید کود شیمیایی با سرمایه گذاری دو میلیارد دلار نیز می شود، از طریق دریافت وام، سازمانهای اعتباری صادراتی و دارایی های شخصی تامین خواهد شد.

دانگونه همچنین طرح هایی برای احداث یک خط لوله انتقال گاز در مسیر غرب آفریقا دارد.

نیجریه با در اختیار داشتن 187 تریلیون فوت مکعب گاز، دارای نهمین ذخایر اثبات شده گاز جهان است، اما نیمی از آن را برای تزریق مجدد به چاه های نفت و سوزاندن مصرف می کند.

نیجریه تولید کننده عمده نفت در قاره آفریقا و عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت «اوپک» است.

کد خبر 263604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =