افزایش قیمت گاز انگلستان در پی خروج از اتحادیه اروپا

بر خلاف دیگر کالاهای معاملاتی در بورسهای گوناگون، خروج انگلستان از اتحادیه اروپا سبب شد قیمت گاز در بازار این کشور افزایش یافت.

به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، گاز انگلستان یکی از معدود کالاهای جهانی است که پس از تصمیم این کشور به ترک اتحادیه اروپا قیمت آن افزایش یافت.

در پی این تصمیم، این سوخت در هاب گاز انگلستان "ان بی پی" تحویل ماه های ژوئیه و آگوست با حدود 3.3 درصد افزایش به فروش رسید.

اگرچه معامله گران به سرعت این سوخت را خریداری کردند، به نظر می رسد این افزایش قیمت به دلیل کاهش نرخ پوند بوده است، که باعث شد گاز انگلستان برای سرمایه گذارانی که ارز خارجی در دست دارند ارزانتر تمام شود.

بر اساس گفته های هوگو باتن، از مدیران ارشد مرکز تحقیقات انرژی آرورا (Aurora)، افزایش قیمت گاز انگلستان ممکن است ادامه پیدا کند؛ زیرا اگر قیمت پوند همچنان پایین بماند، این افزایش قیمت ممکن است به دلیل قرارداد خرید و فروش عادی که بین انگلستان و اروپا وجود دارد مدت بیشتری به طول بیانجامد.

هاب گاز انگلستان بی شک مهمترین مرکز خرید و فروش گاز جهان است. این مرکز از نظر صادرات و وادرات گاز و ال ان جی، بیشترین حجم معاملات را در اروپا داراست و توزیع گاز به این قاره را به عهده دارد.

کد خبر 263608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =