۵ تیر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴
  • کد خبر: 263664
تایلند با خطر کمبود ال ان جی روبرو است

به دلیل کاهش سرمایه گذاری در حوزه های ال ان جی تایلند، تولید این سوخت دچار مشکل شده است و پیش بینی می شود که این کشور برای تأمین ال ان جی مورد نیازش در آینده وابسته به واردات شود.

به گزارش روزنامه بانکوک پست، به دلیل کاهش سرمایه گذاری در حوزه های گازی بانکوت و اراوان تایلند و افت احتمالی 9 میلیون تن ال ان جی، پیش بینی می شود که این کشور در سال 2021 میلادی با خطر جدی کمبود 6300 مگاوات برق روبرو شود.

شرکت نفت و گاز دولتی "پی تی تی" تایلند و شورون به ترتیب از حوزه های بانکوت و اراوان بهره برداری می کنند که امتیاز تولید ال ان جی آنها در تاریخهای 2022 و 2023 میلادی منقضی خواهد شد.

به گزارش سازمان برنامه ریزی و سیاستگذاری انرژی (یی پی پی او) این کشور، از آن جایی که شرکتهای بهره بردار این دو حوزه، قصد سرمایه گذاری بیشتر در این حوزه ها را ندارند، به نظر می رسد که تولید این دو حوزه پیش از انقضای امتیاز تولید، متوقف شود و این مسئله تایلند را وا خواهد داشت که به شدت وابسته به ال ان جی وارداتی شود تا بتوانند خوراک کافی برای نیروگاه های برقی مهیا کند.

مدیر کل این سازمان گفت: ظرفیت سالانه ذخیره سازی پایانه های ال ان جی این کشور 11 میلیون تن، اما تقاضای سالانه این سوخت 20 میلیون تن است؛ این بدان معنی است که تایلند ممکن است با کمبود 9 میلیون تن ال ان جی روبرو شود.

در حال حاضر پی تی تی تصمیم دارد در سال 2019 میلادی یک پایانه جدید با ظرفیت یک و نیم میلیون تن در سال ایجاد کند تا بر مشکل کمبود ظرفیت ذخیره سازی فائق آید.

دولت تایلند هنگام کمبود ال ان جی،باید مردم را تشویق کند که در مصرف این سوخت صرفه جویی کنند و همچنین از جایگزینهایی چون ذغالسنگ و انرژیهای تجدیدپذیر به عنوان خوراک نیروگاه های برق استفاده کند.

کد خبر 263664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =