کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی در بزرگترین میدان گازی جهان افزایش یافت

رئیس بهداشت ودرمان صنعت نفت بوشهر اعلام کرد: پارسال بیش از 804 هزار نفر از خدمات بهداشتی درمانی صنعت نفت بوشهر بهره مند شدند، که 60 درصد از آنان ساکنان مناطق جم و عسلویه بودند.

به گزارش خبرنگار شانا، مهرداد حسین زاده با اعلام این مطلب گفت: مرکز درمانی صنعت نفت بوشهر با داشتن بیمارستان 64 تختخوابی تخصصی، 4 مرکز پزشکی خانواده و 34 مرکز بهداشتی درمانی صنعتی سطح خدمات بهداشتی و درمانی را در بزرگترین میدان گازی جهان افزایش داد.

وی افزود: در این مدت، خدمات متنوعی به شماری از شاغلان صنعت نفت و 120 هزار نفر از ساکنان بومی و جمعیت تحت پوشش که در مناطق بوشهر، پارس جنوبی، جم، نار وکنگان هستند ارائه شده است .

حسین زاده با بیان این که در سالهای اخیر تعداد مراجعه بیماران تحت پوشش به مراکز درمانی افزایش داشته است گفت: تعداد مراجعه بیماران به مراکز درمانی در سال 94 نسبت به سال 93 به میزان 8 درصد رشد داشته است.

وی در زمینه بهبود عملکرد و تسهیل در ارائه خدمات به بیماران و جمعیت تحت پوشش اظهارکرد: بیمارستان توحید جم با ١٤پزشک متخصص تمام وقت با بخشهای داخلی، اطفال، جراحی، زنان و زایمان، بیهوشی، ارتوپدی، قلب و عروق، رادیولوژی، متخصص طب اورژانس، متخصص طب کار، چشم، گوش و حلق و بینی، روانپزشکی و پوست به عنوان مرکز اصلی ارائه خدمات به کارکنان صنعت نفت و ساکنین منطقه فعالیت دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت در منطقه جنوب کشور اظهارکرد: همگام با سیاستها و اجرای طرح سلامت، امکان استفاده بهینه ساکنان منطقه از خدمات درمانی فراهم شده است و در بخشهای پرهزینه درمانی از جمله بخش اورژانس، زایشگاه ،اتاقهای عمل و بخش بستری حداکثر 6 درصد از هزینه ها را پرداخت می کنند .

حسین زاده با اشاره به راه اندازی مرکز کاردرمانی و گفتار درمانی در منطقه بوشهر گفت: این مرکز امکان ارائه خدمات به کودکان با ناتوانیهای جسمی و ذهنی را فراهم کرده است.

رئیس بهداشت ودرمان صنعت نفت بوشهر در ادامه ارائه این خدمات را به عنوان مسئولیتهای اجتماعی وزارت نفت عنوان کرد و گفت: در نیمه دوم پارسال 320 کودک تحت پوشش این خدمات با  برگزاری بیش از 8 هزار جلسه کاردرمانی و گفتار درمانی، بهبود یافتند.

وی افزود: امسال طرح توسعه و بازسازی اتاقهای عمل و زایشگاه بیمارستان توحید جم در بخش جراحیهای اصلی و ارتوپدی، چشم، بیماریهای خاص و دیالیز جهت رضایت کارکنان و ساکنان منطقه اجرا خواهد شد.

حسین زاده یادآور شد: امسال با خرید دستگاه بادی باکس در کلینیک سلامت کار مجتمع گاز پارس جنوبی و تامین دو دستگاه اسپیرومتری پیشرفته (ایمپالس اسیلومتری) در مرکز سلامت مجتمع گاز پارس جنوبی و دستگاه اتوآنالایزر و تهیه دو دستگاه سل کانتر و یک دستگاه الکتروفورز، خدمات بخش درمانی منطقه بوشهر ارتقا یافت .

وی در پایان از راه اندازی متناسب مراکز درمانی همزمان با راه اندازی فازهای پالایشگاهی 17 ،18 و 19 و 20 ،21 و 22،23 ،24 و 13 و 14 در مناطق عملیاتی خبرداد.

کد خبر 263668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =