۵ تیر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶
  • کد خبر: 263672
کاهش قیمت گاز در بورس نیویورک

در پی کاهش دمای هوا و احتمال عرضه مازاد گاز، قیمت گاز رو جمعه (4 تیر ماه) در شاخص بورس کالای نیویورک 1.3 درصد کاهش یافت.

به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، با وجود افزایش قیمت گاز در هفته گذشته در پی انتظار افزایش تقاضا، قیمت این سوخت روز جمعه (4 تیر ماه) در آمریکا به دلیل پیش بینی عرضه مازاد افت کرد.

قیمت گاز تحویل ژوئیه در بورس کالای نیویورک با 3.6 سنت یا 1.3 درصد کاهش به 2.662 دلار در هر میلیون بی تی یو رسید و تعداد قراردادهای خرید و فروش نیز این هفته در پی چهارمین هفته متوالی رشد، 1.5 درصد افزایش یافت.

به گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا در روز پنجشنبه (3 تیر ماه)، میزان ذخایر گاز در هفته گذشته رشد بیش از انتظار داشته اند و سطح ذخایر گاز امسال نیز، در پی زمستانی نسبتا میلایم و افزایش تولید این سوخت، 25 درصد بیشتر از سال پیش بوده است.

از آن جایی که بالا رفتن دمای هوا موجب افزایش مصرف دستگاه های سرمازای گازی و در پی آن افزایش تقاضا می شود، برخی معامله گران انتظار داشتند که میزان عرضه مازاد در ماه های آینده کاهش یابد.

اما اداره هواشناسی آمریکا اعلام کرد که ظرف دو هفته آینده دمای هوا کمتر از حد انتظار خواهد بود و به همین دلیل در 24 ساعت گذشته میزان تقاضای این سوخت کاهش یافت.

کد خبر 263672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =