۶ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
  • کد خبر: 263684

خبرگزاری رویترز در گزارشی اختصاصی نوشت بازگشت ایران به بازار جهانی نفت پس از لغو تحریم‌ها، سریع‌تر از انتظارها و پیش‌بینی‌ها بوده است.

به گزارش گروه تلکس شانا به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، بر اساس این گزارش هم‌اکنون 25 نفتکش بزرگ اروپایی و آسیایی نفت خام صادراتی این کشور را به مقصد مشتریان اروپایی و آسیایی حمل می‌کنند.

اطلاعات حمل و نقل بنادر و کشتیرانی در نقاط مختلف جهان نشان می‌دهد که هم اکنون 26 نفتکش خارجی با ظرفیت حمل بیش از 25 میلیون بشکه نفت در دو هفته گذشته در دو بندر خارک و ماهشهر ایران بارگیری کرده‌ یا به زودی بارگیری خواهند کرد.

ایران همواره تاکید کرده قصد دارد تولید و صادرات نفت خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سطح قبل از تحریم‌ها برساند. میزان تولید نفت ایران قبل از تحریم‌ها حدود سه میلیون و 800 هزار بشکه و صادرات آن حدود 5/ 2 میلیون بشکه در روز بود.

بیژن زنگنه نیز در جریان نشست اخیر اوپک گفت که هدف تولید نفت ایران تا پایان سال ٢٠١۶ میلادی، چهار میلیون بشکه در روز است. در پرونده امروز باشگاه اقتصاددانان به بررسی چشم‌‌انداز بازار نفت ایران پرداخته‌ایم.

در این رابطه برخی کارشناسان نفتی معتقدند دولت برای افزایش صادرات باید به دنبال بازاریابی برای نفت ایران باشد، برخی دیگر از کارشناسان نیز ورود نفت ایران به بازارهای جهانی را باعث متعادل‌تر شدن بازار نفت جهان دانسته‌اند و معتقدند ایران به زودی جایگاه خود را در بازارهای جهانی پیدا خواهد کرد و روند افزایش تولید و صادرات نفت تداوم خواهد داشت.

کد خبر 263684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =