قیمت بنزین در بازار آسیا بیش از 2 دلار کاهش یافت

افزایش ذخیره سازی بنزین در ژاپن ،قیمت این فرآورده نفتی را در بازار سنگاپور در هفته منتهی به 17 ژوئن (جمعه، 28 خردادماه) برای دومین هفته متوالی کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار شانا، قیمت هر بشکه بنزین در بازار سنگاپور در هفته منتهی به 17 ژوئن (جمعه، 28 خردادماه) با 2 دلار و 77 سنت کاهش به 57 دلار و 68 سنت رسید؛ سطح ذخیره‌سازی بنزین در ژاپن به 11 میلیون و 700 هزار بشکه بالاترین سطح در یک سال گذشته، رسید. این در حالی است که مطابق معمول سالهای گذشته، در این برهه زمانی، به دلیل افزایش تقاضا برای بنزین، سطح ذخیره‌سازیها باید با  کاهش روبرو شود.

به گزارش اداره کل امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، روند صعودی قیمت گازوییل در بازار سنگاپور در هفته مورد بررسی متوقف شد و این فرآروده نفتی با 2 ذلار و 23 سنت کاهش به 57 دلار و 30 سنت به ازای هر بشکه رسید.

همچنین قیمت نفت کوره نیز در بازار آسیا به 35 دلار و 58 سنت به ازای هر بشکه رسید که نسبت به هفته گذشته یک دلار و  34 سنت کاهش نشان می دهد.

افزایش تقاضای نفت‌کوره از سوی نیروگاهها و شرکتهای کشتیرانی فعال در منطقه آسیا سبب کم شدن اختلاف قیمت نفت‌کوره با نفت‌خام شاخص دبی و به دنبال آن بالا رفتن سطح سودهای پالایشی حاصل از این فرآورده نفتی در بازار آسیا شده است.

قیمت بنزین در بازار روتردام در هفته مورد بررسی نسبت به هفته گذشته 2 دلار و 41  سنت کاهش یافت و به 68 دلار و 81 سنت رسید. همچنین قیمت بنزین در خلیج مکزیک به 62 دلار و سه سنت رسید که نسبت به هفته گذشته سه دلار و  72 سنت کاهش نشان می دهد.

کد خبر 263686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =