برگزیت برنامه اکوادور را برای جبران سقوط قیمت نفت برهم زد

اکوادور اعلان کرد که جدایی انگلستان از اتحادیه اروپا برنامه انتشار اوراق قرضه این کشور را برای جبران سقوط قیمت نفت خراب کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، رافائل کوریا رئیس جمهوری اکوادور روز شنبه (5 تیرماه) گفت: رای مردم انگلیس به ترک اتحادیه اروپا برنامه اکوادور را برای انتشار اوراق قرضه در هفته آینده برای تقویت اوضاع مالی این کشور صادر کننده نفت که دچار کمبود بودجه شده، نابود کرده است.

اکوادور که کوچک ترین عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت «اوپک» است، به علت کاهش شدید قیمتهای نفت از سال 2014 به این سو و زمین لرزه مخرب ماه آوریل، دچار مشکلات مالی و کسری بودجه و وادار به تاخیر انداختن پرداختهایش به عرضه کنندگان و کاهش زیاد هزینه های دولتی و سرمایه گذاریها شده است.

مقامهای اکوادور قبلا گفته بودند که این کشور قصد انتشار حدود یک میلیارد دلار اوراق قرضه در سال جاری را دارد.

رای مثبت مردم انگلیس به برگزیت، بازارهای جهانی را دچار نگرانی کرده و با هجوم سرمایه گذاران به سرمایه گذاری های امن تر و دوری از اوراق بهادار خطرناکتر مانند اوراق قرضه منتشر شده در بازارهای نوظهور، قیمتهای سهام و کالاها سقوط کرده است.

کوریا در سخنرانی هفتگی خود گفت: ما قصد داشتیم که هفته آینده اوراق قرضه برای تامین بودجه خود منتشر کنیم که با پیروزی جناح بدبین به اروپا در همه پرسی بریتانیا، این برنامه نابود شد، اما ما به حرکت و پیشروی خود ادامه خواهیم داد.

وی به مقدار اوراق قرضه که قرار بود منتشر شود یا موکول شدن احتمالی انتشار آن به وقت و زمان دیگر، اشاره ای نکرد.

وزارت دارایی اکوادور نیز از اظهارنظر در این باره خودداری کرد.

اکوادور قصد دارد در سال جاری توافقنامه تجاری با اتحادیه اروپا برای گسترش صادرات محصولات سنتی غیرنفتی مانند موز، کاکائو و گل به بازارهای اروپایی امضا کند.

کد خبر 263690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =