قرارداد صادرات یک میلیون بشکه نفت به اسپانیا امضا شد

شرکت رپسول اسپانیا قرارداد واردات یک میلیون بشکه نفت خام را برای دریافت در ماه ژوئیه امضا کرد که این امر سبب افزایش حجم صادرات ایران به اروپا در ماه آینده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شانا، روند افزایشی صادرات نفت ایران به اروپا که از زمان اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام ) در دیماه پارسال، آغاز شده همچنان رو به گسترش است و قرار است در ماه آتی نیز محموله های جدید نفتی عازم قاره سبز شود.

صادرات نفت ایران به اروپا از 100 هزار بشکه در دوران تحریم، اکنون به مرز 600 هزار بشکه نزدیک شده و تخمین زده می شود که تا 700 هزار بشکه در روز نیز افزایش یابد.

اداره کل امور اوپک و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت به نقل از نشریات بین المللی گزارش داد: در ماه مارس 2016، نخستین بار پس از برداشته شدن تحریم های بین المللی، محموله ای به حجم یک میلیون بشکه از بندر خارک روانه اسپانیا شد.

این میزان در ماه آوریل به سه برابر افزایش یافت و حداقل سه پالایشگاه متعلق به شرکتهای رپسول، سپسا و بی پی دریافت کننده نفتخام ایران در ماه آوریل بودند.

بازگشت سریع تر از حد انتظار نفت ایران به بازار اروپا سبب شد روسیه به منظور حفظ سهم خود در بازار این منطقه، نفت خام اورال را با بیشترین تخفیف در دو سال گذشته به مشتریان اروپایی عرضه کند.

این در حالی است که در دوران تحریم نفتی ایران، نفت خام اورال روسیه به دلیل نزدیکی کیفی به نفت خام ایران توانسته بود جایگزین نفت ایران در اروپا شود. در بازار آسیا نیز روند رو به افزایش صادرات نفت خام ایران همچنان ادامه دارد.

کد خبر 263696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =