نوسان قیمت نفت طولانی مدت نیست

عضو اتاق بازرگانی تهران گفت با بیان این که بازار نفت هم اکنون با خبر جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا دچار شوک شده‌ است، گفت: نوسانهای قیمت نفت طولانی مدت نیست، قیمتها دوباره افزایش می یابد و این مسئله نمی‌تواند اثری روی صادرات نفت ایران داشته باشد.

به گزارش شانا، پس از خبر جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا، قیمت هر بشکه نفت خام برنت با 2 دلار و 50 سنت سنت کاهش، در سطح 48 دلار و 41 سنت تثبیت شد، قیمت هر بشکه نفت خام دبلیو تی آی آمریکا نیز 2 دلار و 47 سنت کاهش یافت و به 47 دلار و 64 سنت برای هر بشکه رسید.

با توجه به قیمت گذاری نفت به دلار، افزایش ارزش این ارز سبب می‌شود خرید نفت برای دارندگان ارزهای دیگر گرانتر تمام شود و مطلوبیت نفت خام کاهش یابد، البته بیشتر کارشناسان داخلی و خارجی معتقدند این نوسانات طولانی نخواهد بود و بازار به حالت عادی برخواهد گشت.

مهدی شریفی نیک نفس، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران درباره تاثیر خروج انگلیس از اتحادیه اروپای روی قیمت نفت گفت: کاهش قیمت نفت تداوم نخواهد یافت و قیمتها بدون شک دوباره به حالت پیشین باز می‌گردد.

وی افزود: بازارهای دنیا هم اکنون با خبر جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا دچار شوک قیمتی شده‌اند، اما تحولات کنونی طبیعی است، قیمتها دوباره افزایش می یابد و این مسئله نیز نمی‌تواند اثری روی صادرات و فروش نفت ایران داشته باشد.

شریفی نیک نفس تصریح کرد: طی چند روز آینده این نوسانها هیجانی بازار برطرف می شود و قیمتها به روزهای عادی خود باز می‌گردد.

شایان یادآوری است که هفته گذشته، همه پرسی جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا برگزار شد و با 52 درصد رای موافق، انگلیس از اتحادیه اروپا جدا شد، خبری که خیلی زود آثار منفی خود را در بازارهای داخلی و جهانی گذاشت تا جایی که ارزش پوند، واحد پولی این کشور به شدت سقوط کرد و به پایین‌ ترین سطح خود از سال 1985 رسید.

کد خبر 263697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =