روسیه در تقلای حفظ سهم خود در بازار گاز اروپا

در حالی که گاز آمریکا در سال آینده میلادی به اروپا خواهد رسید، شرکت روسی گازپروم سعی می کند که سهم خود را در بازار گاز قاره سبز حفظ کند و حتی آن را افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ال ان جی آمریکا آماده رقابت در بازار اروپاست، اما شرکت روسی گازپروم شرایط را طوری محیا می کند که کشورهای این قاره سبز استقبال گرمی از گاز این کشور نکنند.

کاهش قیمت روبل باعث شده است که هزینه های تولید شرکت گازپروم به یک پنجم کاهش یابد، در حالی که سود این شرکت در فروش گاز به اروپا در سال گذشته بر حسب روبل دوبرابر شد.

شرکت روسی گازپروم با استفاده از تخفیف و برگزاری مذاکرات و مزایده سعی کرده است که فروش خود را با وجود تلاش کشورهای اروپایی در محدود کردن واردات انرژی روسیه افزایش دهد، اما با توجه به این که گاز آمریکا در سال آینده میلادی به اروپا خواهد رسید، عرصه رقابت برای شرکت گازپروم تنگتر می شود.

همچنان که آمریکا و دیگر توزیع کنندگان گاز در حال تلاش برای به دست آوردن سهم بازار خود هستند، فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین المللی انرژی در این زمینه گفت: ما در آستانه فصل جدیدی از بازارهای گاز اروپا هستیم.

از آن جایی که شرکت گازپروم در سال 2015 میلادی و همزمان با کاهش تولید گاز اروپا، 31 درصد از گاز اروپا را تأمین می کرد به نظر می رسد که این شرکت همچنان اطمینان دارد که در این نبرد رقابتی برنده می شود و حتی سهم خود را در بازار اروپا افزایش خواهد داد.

انتظار می رود که صادر کنندگان آمریکایی 83 میلیارد متر مکعب گاز تا سال 2019 میلادی آماده برای صادرات داشته باشند که این حدود 20 درصد از تقاضای سالانه کنونی گاز اروپا است.

مدیر عامل شرکت انی ایتالیا، بزرگترین خریدار گاز روسیه در اروپا، نیز در این باره گفت: گاز روسیه کم هزینه و قیمت آن کمتر از گاز آمریکا است.

گزارشهای حاکی است که گازپروم قصد دارد برای داشتن سهم بیشتری از بازار اتحادیه اروپا با آمریکا مبارزه کند و حتی دست یاری به سوی ایالتهای شوروی سابق دراز کند.

آنا گالتسوا، معاون مدیر شرکت کاسپین انرژی گروپ "CNRG" در روسیه گفت: شرکت گازپروم به امید سبقت گرفتن از موج جدید سرمایه گذاری آمریکا در پروژه های ال ان جی، قصد دارد عرضه گاز خود را در حد کنونی حفظ کند.

کد خبر 263699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =