پروژه گازرسانی به روستاهای استان فارس افتتاح شد

پروژه گازرسانی به روستای موردی در شهرستان فسا (استان فارس) با اجرای عملیات انشعاب گیری گرم از سوی کارکنان منطقه پنج عملیات انتقال گاز به بهره برداری رسید.

مدیر منطقه پنج عملیات انتقال گاز در گفتگو با خبرنگار شانا با بیان این که پروژه یادشده با 250 میلیون ریال صرفه جویی اجرا شد، اظهار کرد: در این عملیات با تدابیر زیست محیطی انجام شده از تخلیه گاز متان موجود در 18 کیلومتر خط لوله با کنترل فشار جلوگیری بعمل آمد.
 
حمید خدری با بیان این که ممانعت از انتشار گاز متان به محیط زیست همسو با پروژه مدیریت کربن انجام شده است، افزود: عملیات انشعاب گیری، بدون قطع گاز لوله اصلی و با 38 ساعت صرفه جویی زمانی اجرا شد.
 
وی در ادامه با اشاره به مخاطرات انشعاب گیری از لوله های متصل به شبکه گاز به جزئیات تدابیر ایمنی بکار گرفته شده اشاره کرد و یادآور شد: ارزیابی و تشریح شرایط و خطرات، تعیین و اعلام محل استقرار ایمن نفرات و ماشین آلات به طور کامل اجرا شده است.
 
خدری ادامه داد: همچنین بررسی محل عملیات هات تپ از لحاظ ایمنی و فنی، تشریح واکنش در شرایط اضطراری، حضور نداشتن افراد غیر ضروری در محل عملیات و توضیح مسئولیتها در جلسه TBM نیز مورد بررسی قرار گرفته است.
 
به عملیات جوشکاری و دریافت انشعاب از لوله های اصلی گاز در حالی که حامل گاز فشار قوی هستند، هات تپ یا انشعاب گیری گرم گفته می شود.
 
منطقه پنج عملیات انتقال گاز با برخورداری از  چهار هزار و 200 کیلومتر خطوط لوله فشار قوی و 12 تاسیسات تقویت فشار گاز وظیفه انتقال حدود 75 درصد گاز تولیدی کشور را در گستره ای به وسعت استانهای فارس، کهکیلویه و بویر احمد، بخشهایی از استانهای بوشهر و یزد را برعهده دارد.
کد خبر 263703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =