عملیات انتقال گاز میدان سلمان به پالایشگاه چهارم پارس جنوبی آغاز شد

عملیات راه‌اندازی و بهره‌برداری دریافت گاز از خط لوله‌ میدان سلمان به پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی با موفقیت آغاز شد.

سرپرست پالایشگاه چهارم مجتمع پارس جنوبی با اشاره به گاز تولیدی در میدان مشترک نفت و گاز سلمان به خبرنگار شانا گفت: گاز تولیدی از 9 حلقه‌ چاه در این میدان بوسیله‌ خط 36 اینچ به جزیره سیری ارسال و پس از جداسازی مایعات، توسط کمپرسورهای تقویت کننده‌ فشار به خط لوله ارسالی سیری به عسلویه تزریق می شود.
 
بهزاد سالاری افزود: این گاز با فشار 76 بار و دمای 27 درجه سانتیگراد وارد پالایشگاه فازهای 6 تا 8 مجتمع گاز پارس جنوبی می‌شود.
 
وی ادامه داد: پالایشگاه چهارم برای فرآورش روزانه 500 میلیون فوت مکعب گاز (معادل روزانه 14 میلیون مترمکعب) خوراک از سکوی سیری دریافت می کند و واحد فرآورش این پالایشگاه  با تمام تلاش نسبت به راه اندازی تاسیسات دریافت گاز از جزیره سیری اقدامات لازم را انجام داده است.
 
سالاری با اشاره به رفع تمام نواقص در عملیات راه‌اندازی اعلام کرد: با بررسیهای دقیق کارشناسان، مشکلات DCS و F&G و تمام مسیرها، تجهیزات ابزار دقیق و حلقه های کنترلی، تجهیزات مکانیکی از جمله شیرهای کنترلی و شیرهای جداسازی، مسیر شبکه مشعل و مسیرهای جانبی (نیتروژن، هوا، متانول) بررسی و آزمایش نشتی (Leak test) با نیتروژن و گاز شیرین تا فشار عملیاتی 78 بار انجام و تمام موارد معیوب مرتفع شد.
 
وی تصریح کرد: با هدف بهبود عملکرد و پایش مستمر، تاسیسات دریافت گاز ترش از جزیره‌ سیری و تاثیرات آن بر واحدهای پالایش پس از بهره ‌‌برداری مورد بررسی قرار می‌گیرد و تمام موارد از قبیل دما، فشار، محدودیت شدت جریان هر ردیف و ترکیبات گاز دریافتی مورد نظارت دقیق کارشناسان در این پالایشگاه قرار خواهد گرفت.
 
سرپرست پالایشگاه چهارم مجتمع پارس جنوبی یادآور شد: تاسیسات دریافت گاز هم‌اکنون در حال بهره‌بردای است و پس از دریافت گاز ترش میدان سلمان از جزیره سیری توسط ردیف اول به فازهای اول، دوم، سوم، نهم و دهم ارسال می شود.
کد خبر 263706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =