بهره مندی از تجارب مدیران صنعت نفت در آستانه بازنشستگی

وزیر نفت چگونگی بهره مندی از تجارب مدیران صنعت نفت پیش از فرار رسیدن موعد بازنشستگی را برای اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه خطاب به قائم مقام و معاونان خود، مدیران عامل شرکتهای اصلی و فرعی تابعه وزارت نفت، رؤسای واحدهای مستقل ستادی و رئیسان دانشگاه و پژوهشگاه صنعت نفت، چگونگی بهره مندی از تجارب مدیران صنعت نفت پیش از فرار رسیدن موعد بازنشستگی را برای اجرا ابلاغ کرد.

وزیر نفت در این ابلاغیه اعلام کرد: انتصاب افرادی که کمتر از 2 سال به بازنشستگی ایشان باقی مانده باشد، در مشاغل مدیریتی مجاز نیست.

متن کامل ابلاغیه وزیر نفت به شرح زیر است:

به منظور بهره مندی حداکثری از تجارب نیروهای کار آزموده صنعت نفت و انتقال تجارب ارزشمند ایشان به نسل بعدی و نهادینه کردن این تجارب و پیشگیری از ایجاد مشکل به هنگام بازنشستگی این گروه از همکاران کلیدی، به این وسیله به استناد بند (3) بخش «ث» ماده (3) قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت مصوب 1391/02/19 مجلس شورای اسلامی موارد زیر جهت اجرا ابلاغ می شود.

1- معاونان وزیر، مدیران عامل شرکتها و روسای واحدهای مستقل ستادی حسب مورد باید ترتیبی اتخاذ کنند که حداقل 6 ماه پیش از موعد بازنشستگی مدیران زیر مجموعه خود (با احتساب استفاده از مرخصی های ذخیره شده) فرد جایگزین ایشان را انتخاب و به همان سمت منصوب کنند. همکار بازنشسته آتی تا زمان جدایی ازخدمت (موعد شروع استفاده از مرخصی های ذخیره شده) به عنوان مشاور (سمت قائم به شخص) در کنار مدیر جدید به خدمت و انتقال تجارب خود ادامه خواهد داد.

لازم به تاکید است حضور تمام وقت همکار در آستانه بازنشستگی در مدت یادشده در محل خدمت به ترتیب گفته شده الزامی است و در این صورت حقوق و مزایای خود را مشابه دوران عهده داری مسئولیت دریافت خواهد کرد.

تبصره- سمتهای مشاور موضوع این بند خارج از سقف سازمان ایجاد و پایه آن برابر پایه سمت قبلی مدیر در آستانه بازنشستگی تعیین می شود که پس از بازنشستگی شاغل، سمت مشاور حذف خواهد شد.

2- انتصاب افرادی که کمتر از 2 سال به بازنشستگی ایشان باقی مانده باشد، در مشاغل مدیریتی مجاز نیست.

3- منظور از مدیران و مشاغل مدیریتی در این ابلاغیه مدیران، رئیسان و سرپرستان با رتبه 17 و بالاتر است.

4- این ابلاغیه از تاریخ 1395/04/01 لازم الاجراست.

کد خبر 263711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =