توسعه بندر شهید بهشتی چابهار از اولویتهای اصلی نظام است

معاون طرح توسعه و تجهیز سازمان بنادر و دریانوردی با بیان این که توسعه بندر شهید بهشتی چابهار از اولویتهای اصلی نظام است، گفت: فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار در بهمن ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش شانا، نورالدین علی آبادی، معاون طرح توسعه و تجهیز سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: توسعه بندر شهید بهشتی چابهار از اولویتهای اصلی نظام است.

وی افزود: تا امروز برای فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی 10 هزار میلیارد ریال هزینه شده است و برای اتمام این فاز، 20 هزار میلیارد ریال دیگر برای خرید تجهیزات اعتبار مورد نیاز است که در مجموع فاز اول با اعتبار 30 هزار میلیارد ریال به اتمام می‌رسد و با اتمام فاز اول، ظرفیت بندر چابهار از 2 و نیم میلیون تن فعلی به 8 و نیم میلیون تن خواهد رسید.

علی آبادی تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی بیش از 10 هزار میلیارد ریال در بخش صنایع دریایی از محل وجوه اداره شده برای خرید شناورهای مسافری هزینه کرده است و ما این آمادگی را اعلام می‌کنیم که هر کسی را که مسئولان استان برای خرید شناورهای بخشهای مسافری داخلی و بین‌اللملی معرفی کند ما از محل وجوه اداره شده وام کم بهره به آنها پرداخت خواهیم کرد.

معاون طرح توسعه و تجهیز سازمان بنادر و دریانوردی اظهار امیدواری کرد که فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار در بهمن ماه امسال به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 263721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =