رویارویی انگلستان با خطر کمبود گاز در زمستان

در پی توقف فعالیت بزرگترین تأسیسات ذخیره سازی گاز انگلستان به مدت 42 روز و به تبع آن، پیش بینی کاهش سطح ذخایر در زمستان، قیمت گاز در این کشور در روز چهارشنبه (2 تیر ماه) افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در شرایط متزلزل این روزها که انتظار می رود تولید گاز هلند کاهش یابد و با توجه به نگرانیهای خروج انگلستان از اتحادیه اروپا، اطلاعیه شرکت انگلیسی سنتریکا مبنی بر توقف فعالیت تأسیسات ذخیره سازی راف سبب شد قیمت این سوخت برای فصل زمستان بیش از هشت درصد افزایش یابد.

تأسیسات ذخیره سازی گاز راف در قسمت جنوبی دریای شمال و در 18 کیلومتری از ساحل یورکشیر شرقی انگلستان قرار دارد که متعلق به شرکت سنتریکا است.

این شرکت در ماه مارس سال گذشته میلادی پس از آگاه شدن از مشکلات چاه ذخیره سازی راف، به دلیل مسائل ایمنی تصمیم به کاهش میزان ذخیره سازی گرفت.

این شرکت در خلال این تصمیم، به طور مجدد متوجه مشکل در یکی دیگر از چاه های ذخیره سازی راف شد و پیش بینی کرد که آزمایشات بر روی این چاه تا سوم آگوست به طول خواهد انجامید.

اولیور ساندرسون، تحلیلگر گاز گفت: توقف فعالیت راف حادثه ای مهم است، بدان معنی که انگلستان ممکن است در زمستان بعد با کمبود سطح گاز ذخایر مواجه شود.

علاوه بر این که بخش بزرگی از گاز انگلستان متکی به ذخایر آن است و از این طریق نوسانات تقاضای فصل زمستان را تأمین می کند، این ذخایر امنیت عرضه انرژی را نیز تضمین می کند.

گزارشها حاکی است که این ذخایر 27 درصد از ظرفیت ذخیره گاز انگلستان را تشکیل میدهد.

انگلستان قادر است ال ان جی مورد نیاز خود را از طریق سه پایانه و از تولید کنندگانی چون قطر تأمین کند.

کد خبر 263724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =