نخستین قرارداد بلندمدت پتروشیمی با صنایع پایین دست امضا شد

مدیر عامل مدیرعامل بورس کالای ایران از امضای نخستین قرارداد بلندمدت محصول پتروشیمی شرکت تندگویان با صنایع پایین دست در بورس کالای ایران خبر داد.

به گزارش شانا، حامد سلطانی نژاد، مدیرعامل بورس کالای ایران گفت: یکی از مطالبات شرکتهای پتروشیمی از بورس کالای ایران علاوه بر ایجاد بستری امن و قانونمند و همچنین شفافیت در روند معاملات و قیمتها، انعقاد قراردادهای بلند مدت با واحدهای تولیدی بود تا بتوانند با علم به فروش محصولاتشان در بلندت مدت، برای تولید برنامه ریزی کنند.

مدیرعامل بورس کالای ایران اظهار کرد: از این رو پس از انجام رایزنی و جلسات مشترک با دست اندرکاران صنعت پتروشیمی، روز گذشته نخستین قرارداد بلندمدت در تالار محصولات پتروشیمی امضا شد تا نخستین گام برای رفع این مطالبه پتروشیمی ها برداشته شود.

سلطانی نژاد درباره جزییات معاملات روز گذشته گفت: انعقاد قرارداد بلندمدت شرکت پتروشیمی تندگویان و صنایع پایین دست روی محصولات پلی اتیلن ترفتالات نساجی و بطری با نرخ میانگین کشف شده در عرضه قبلی و عمومی این شرکت و در مجموع ۶۱۶ تن در بورس کالا انجام شد.

وی با اشاره به اینکه قراردادهای بلندمدت پتروشیمی ها با صنایع پایین دست در دوره زمانی ۶ تا ۱۲ ماهه انجام خواهد شد، خاطر نشان کرد: عرضه کننده و خریدار موظف به تداوم عرضه و خرید در امضای قراردادهای بلندمدت در بورس کالا هستند؛ همچنین عرضه بعدی شرکت پتروشیمی تندگویان بستگی به شرایط تولیدکننده و نیاز خریدار دارد.

به گزارش بورس کالای ایران، سلطانی نژاد در پایان تصریح کرد: توسعه امضای قراداد بلندمدت شرکتهای پتروشیمی با صنایع پایین دست در بورس کالای ایران با توجه به شرایط تولید و عرضه محصولات و به طوری که در عرضه عمومی شرکتهای پتروشیمی خللی ایجاد نشود، در حال بررسی است.
کد خبر 263727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =