تاسیسات دریایی از مشارکت خارجیها در طرحهای نفتی استقبال می کند

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران گفت: این شرکت به منظور اجرای پروژه‌های نفت و گاز، با شرکتهای بین المللی بویژه اروپاییها در حال مذاکره است.

به گزارش شانا، ابوالقاسم رحمانی با بیان این خبر اظهار کرد: پیش از این سکوهای گاز یا نفت نظیر سکوی فروزان به وزن هفت هزار تن در کره جنوبی ساخته می شد، اما اکنون این توان در داخل کشور وجود دارد.

وی با تشریح توان مهندسی شرکت تاسیسات دریایی ایران در زمینه اجرای طرحهای زیرساختی گاز و نفت، افزود: این شرکت در اجرای طرحهای زیرساختی در بخشهای نفت و گاز با شرکتهای خارجی که توان سرمایه‌گذاری دارند، مشارکت می کند.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران همچنین با تشریح برنامه‌ها و اقدامهای امسال این شرکت، گفت: طی امسال در مجموع پنج سکوی فازهای مختلف پارس جنوبی تکمیل و بارگیری می شود؛ ضمن این سکوی 19C که پیش از این به دریا حمل شده بود، آماده بهره برداری است. 

رحمانی گفت: سکوی 19A که هفته گذشته بارگیری شد و سکوی فاز 21 پارس جنوبی که دیروز بارگیری شد، ظرف هفت روز بر بارج تحکیم و استقرار می یابد و 14 تیرماه به دریا حمل شده و عملیات نصب آن از 20 تیرماه آغاز می شود.

مدیر عامل شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران افزود: با نصب پنج سکوی پارس جنوبی در سال 95، روزانه بیش از 100 میلیون متر مکعب گاز به ظرفیت استحصال گاز کشور افزوده می شود.

کد خبر 263730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =