شرکتها ملزم به رعایت دستورعملهای ایمنی هستند

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بر توجه شرکتهای مستقر در منطقه به رعایت دستورعملهای ایمنی تاکید کرد.

مهدی یوسفی در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به فعالیتهای واحد مدیریت ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیرعامل در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اظهارکرد: پایش، تطابق، اجرای قوانین و مقررات و الزامهای اچ اس ایی با اسناد بالا دستی بر عهده سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است.

وی با بیان این که برنامه این واحد در سه حوزه محیط زیست، بهداشت و ایمنی تعریف می‌شود، افزود: در حوزه ایمنی افزون بر ایستگاههای موجود تا پایان سال آینده سه ایستگاه آتش نشانی در پارس 1 و 2 ایستگاه آتش نشانی در پارس2 کنگان راه‌اندازی می شود، ضمن آن که یک ایستگاه آتش نشانی موقت نیز در پارس 3 مستقر خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان این که در حوزه ایمنی چالشها بررسی و برای آن برنامه های لازم تدوین شده است تاکید کرد: مناطق صنعتی در سراسر جهان مستعد بروز حوادث است و در همین راستا لازم است همه اچ اس ای های منطقه در هر شرایطی آمادگی خود را در برای مواجهه با حوادث غیر مترقبه حفظ کنند.

یوسفی با اشاره به بررسی طرح جامع مدیریت بحران گفت: براین اساس در حوزه محیط زیست سرور مرکزی پایش آنلاین در منطقه نصب می شود تا برنامه‌های تجزیه و تحلیل و پایش برخط (آنلاین) کل شرکتها را به مرکز پایش محیط زیست سازمان منطقه ویژه ارسال کند. 

وی هدف از انجام این کار را تطابق فعالیتهای زیست محیطی و کنترل آلایندگی هوا در منطقه اعلام کرد و ادامه داد: همچنین با اجرای برنامه هایی به دنبال بهبود محیط زیست منطقه هستیم که این برنامه نیز اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان این‌که این سازمان به موضوع آلاینده‌ها نیز ورود کرده است اظهارکرد: الزامات قانونی مختص پارس جنوبی تدوین و به تصویب وزارت نفت و سازمان حفاظت از محیط زیست رسیده است؛ ضمن این که به همه شرکتهای مستقر در منطقه هم ابلاغ شده است.

وی با اشاره به تشکیل کمیته‌های تخصصی بهداشت، ایمنی، محیط زیست، مدیریت بحران، آتش نشانی و مدیریت ارشد اچ اس یی در منطقه افزود: مشکلات و چالشهای منطقه در هر حوزه‌ای در این کمیته‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

یوسفی ادامه داد: بر همین اساس برنامه و اهدافی طراحی شده‌اند که در کمیته ارشد راهبری اچ اس یی بررسی شده و پس از تایید نهایی از سوی وزارت نفت به عنوان برنامه به منطقه ویژه ابلاغ می شود.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به اقدامهای انجام شده در حوزه بهداشت نیز یادآور شد: در این حوزه برای نخستین بار پروژه بررسی و منابع انتشار BTX در منطقه را به صورت یکپارچه انجام می‌دهیم و در فاز دوم به سمت راهکارهای بهبود آن خواهیم رفت.

وی با بیان این که 11 پروژه پژوهشی در حوزه بعداشت تعریف شده که باید تا سال 99 انجام شود، تصریح کرد: تدوین طرح جامع بهداشت حرفه‌ای منطقه با همکاری مشترک کمیته ارشد برنامه دیگر در حوزه بهداشت است.

یوسفی با تاکید بر این‌که پس از لغو تحریمها بدون شک سرمایه‌گذاران بزرگی در منطقه حاضر می شوند، گفت: بر همین اساس حجم عملیاتها و پروژه‌های اجرایی در منطقه افزایش می یابد، بنابراین باید به سمتی حرکت کنیم که بتوانیم در  سه بخش بهداشت، محیط زیست و ایمنی همه منطقه ویژه را تحت کنترل داشته باشیم. در همین راستا برنامه جامعی در حال بررسی است که با نهایی شدن آن به شرکت ملی نفت ایران ارسال خواهد شد.

کد خبر 263736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =