تولید روزانه 600 هزار بشکه نفت در دستور کار نفت و گاز مارون

شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون، تولید روزانه بیش از ۶۰۰ هزار بشکه نفت از سه میدان مارون، کوپال و شادگان را در دستور کار دارد.

جهانگیر پورهنگ، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون در گفتگو با خبرنگار شانا، با بیان این مطلب افزود: هدفگذاری ما تولید مستمر و پایدار است و برای نگهداشت تولید و توسعه پایدار، حفر چاههای توسعه ای و تعمیر چاههای موجود را در برنامه داریم.

وی اظهار کرد: شرکت بهره بردای نفت و گاز مارون به عنوان یکی از شرکتهای زیر مجموعه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب عهده دار تولید روزانه قریب ۶۰۰ هزار بشکه نفت خام ، حدود ۶۰۰ میلیون فوت مکعب گاز و  ۳۵ هزار بشکه میعانات گازی و نفتاست.

پورهنگ گفت: بر اساس تصمیم اتخاذ شده در زمینه افزایش تولید نفت خام، شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب نیز ملزم به افزایش تولید شد و این ماموریت به  پنج شرکت بهره بردار آن از جمله  شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون ابلاغ شده است.

وی در مورد سهم این شرکت از تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب اظهار کرد: اگر تولید نفت خام کشور را به طور میانگین بیش از سه میلیون بشکه در نظر بگیریم، شرکت بهره بردای نفت و گاز مارون تولید ۶۰۰ هزار بشکه ای را بر عهده دارد که به عبارتی ۲۰ درصد این میزان تولید را شامل می شود.

وی، میزان کاهش تکلیفی این شرکت را در سال گذشته روزانه ۷۰ هزار بشکه ذکر کرد و افزود: با توجه به اینکه غالب نفت تولیدی شرکت نفت و گاز مارون مصرف داخلی یا پالایشگاهی دارد، کمترین نرخ کاهش تکلیفی یعنی حدود 12 درصدرا تجربه کردیم و موفق به تحقق تولید برنامه ریزی شده به میزان بیش از 101 درصد در سال گذشته شدیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون تشریح کرد: برای دستیابی به  افزایش تولید ابلاغی از سوی  وزارت نفت، واحد نمکزدایی مارون یک که در حال تعمیرات اساسی قرار داشت، به صورت شبانه روزی و با دوشیفته کردن فعالیت شرکت با همکاری شرکت خدمات مهندسی و تجهیزات صنعتی توربین جنوب آماده شد، حال اینکه این اقدام نیازمند زمانی حداقل دو ماهه بود؛ اما برای دستیابی به سقف موردنظر ۱۷ روزه انجام و هشتم فروردین ماه امسال این واحد وارد مدار شد و به این ترتیب شرکت بهره بردای نفت و گاز مارون تولید خود را افزایش داد و در نیمه دوم فروردین به سقف تولید رسید.

وی در مورد دستیابی به سهم صادرات نفت خام ایران گفت: در ۶ ماه گذشته با همدلی و همکاری و انسجام فعالان صنعت نفت در مجموعه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، حماسه تولید نفت با حداکثر ظرفیت محقق شد که باعث سربلندی جمهوری اسلامی ایران شده است.

پورهنگ افزود: کشورهای رقیب که با کارشکنی این موضوع را دنبال می کردند، امروز اعتراف می کنند که ایران با افزایش صادرات نفت همه را شگفت زده کرد و فکر نمی کردند در کمتر از ۶ ماه بعد از برجام، صادرات نفت ما  2 برابر شود.

کد خبر 263762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =