قیمت نفت 2 درصد کاهش یافت

در پی ادامه تردیدها در بازارهای جهانی به دلیل خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و تقویت ارزش دلار نیز قیمتهای جهانی نفت خام را 2 درصد کاهش داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قیمت هر 2 شاخص نفت خام برنت و دابلیو تی آی آمریکا از پایان معاملات روز پنجشنبه (سوم تیرماه) در پی رای مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا با هفت درصد کاهش همراه بوده است.

بانک گلدمن ساکس در این باره اعلام کرد: اگر فرض کنیم تولید ناخالص داخلی انگلستان در پی برگزیت دو درصد کاهش یابد، که به گفته اقتصاددانان بدترین حالت ممکن است، تقاضای نفت این کشور یک درصد یا 16 هزار بشکه در روز افت خواهد داشت که این رقم تنها 0.016 درصد از تقاضای جهانی است و این مقدار با توجه به هر مقیاسی بسیار کوچک است.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال در معاملات روز دوشنبه (هفتم تیر ماه) بازار آی سی یی لندن در ساعت 14:30 به وقت گرینویچ با یک دلار کاهش به 47 دلار و 36 سنت برای هر بشکه رسید.

قیمت نفت خام آمریکا نیز با یک دلار و هفت سنت کاهش، 46 دلار و 57 سنت برای هر بشکه معامله شد.

قیمت هر 2 شاخص روز جمعه هفته گذشته (چهارم تیر ماه) در پی رای مردم بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا و به دنبال آن محتاط شدن معامله گران نسبت به سرمایه گذاری در بازارهای کالا و تمایل آنان به خرید دلار، پنج درصد کاهش یافت.

خروج انگلستان از اتحادیه اروپا سبب شد حدود 2 تریلیون دلار از بازارهای سهام در سطح جهان خارج شود و به خرید کالاهای کم خطر همچون طلا و اوراق قرضه دولتی هدایت شود.

کد خبر 263776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =