پتروشیمی تبریز می تواند در تکمیل زنجیره ارزش نقش آفرین باشد

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت : تولید محصولات متنوع در پتروشیمی تبریز فرصتی استثنایی برای توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی در منطقه است.

به گزارش شانا، مرضیه شاهدایی در بازدید از مجتمع پتروشیمی تبریز اظهار کرد : امکان تولید 11 محصول ونیز بیش از 20 گرید انواع محصولات پتروشیمی در مجتمع پتروشیمی تبریز می تواند منجر به توسعه صنایع تکمیلی در سطح منطقه شود.
 
وی با تاکید بر این که سرمایه انسانی شاغل در مجتمع پتروشیمی تبریز قابلیتهای فراوانی دارد، تصریح کرد: امیدواریم از تخصص و توان کارکنان در طرحهای توسعه ای صنعت پتروشیمی ایران بتوان به بهترین شکل بهره برد.
 
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی تصریح کرد: شرکت پتروشیمی تبریز به دلیل دارا بودن زیر ساختهای صنعتی و انسانی  مطلوب می تواند در تکمیل زنجیره ارزش نقش آفرین باشد و باید از ظرفیتهای موجود به بهترین شکل استفاده کرد.
 
وی  افزود: در همین راستا تحکیم روابط و برنامه ریزیهای بلند مدت میان پالایشگاه و پتروشیمی تبریز با هدف استفاده از ظرفیتهای  مشترک، می تواند منجر به رشد و توسعه شود.
 
به گزارش شرکت پتروشیمی تبریز، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که امروز محصولات پتروشیمی رکن اصلی صادرت غیر نفتی کشور است، گفت: آن چیزی که در کشور ارزش افزوده دارد و می تواند صادرات غیر نفتی را افزایش دهد و اقتصاد کشور را متحول کند صنعت پتروشیمی است و همسو با این هدف برای رفع برخی مشکلات موجود که پتروشیمی های مصرف کنننده خوراک مایع با آنها روبرو هستند آمادگی داریم و از این مجتمعها درخواست می کنیم دیدگاهها و پیشنهادهای خود را برای تسهیل درتامین خوراک ارائه دهند.

در همین حال زهرا ساعی، نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی نیز در نشست دیگری با معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت پتروشیمی تبریز، با توجه به کارسازی مجتمع های پتروشیمی در رشد اقتصاد کشور، به منظور تامین و افزایش خوراک پتروشیمی تبریز، با بهره گیری از توان همه دست اندرکاران زیربط کشور خواستار شتاب در تکمیل پروژه خط لوله اتیلن غرب به تبریز شد.

کد خبر 263779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =