پتروشیمی تبریز امسال 384 هزار تن محصول تولید می کند

مدیرعامل پتروشیمی تبریز اعلام کرد که پارسال 368 هزار تن انواع محصولات پتروشیمی را روانه بازارهای داخلی و خارجی کردیم و امسال درصدد رساندن رقم تولید به 384 هزار تن هستیم.

به گزارش شانا، سید جواد سلیمانی، مدیر عامل شرکت پتروشیمی تبریز نیز در جریان بازدید مرضیه شاهدایی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از مجتمع پتروشیمی تبریز در نشستی با وی و معاونانش، ضمن برشماری قابلیتها و ظرفیت این مجتمع بزرگ تولیدی خطه شمال غرب کشور، خواستار عنایت ویژه شرکت ملی صنایع پتروشیمی در تکمیل پروژه اتیلن غرب به تبریز شد.

وی افزود: صادرات پتروشیمی تبریز در کوتاه ترین مدت 70 درصد رشد داشته است از این رو با توجه به تولید گریدهای ویژه در پتروشیمی تبریز، تقاضای بازار منطقه بیش از میزان تولید این مجتمع است، به طوری که تقاضای بازارهای جهانی بویژه کشورهای اروپایی بیش از سه برابر ظرفیت کنونی است.

مدیر عامل شرکت پتروشیمی تبریز تاکید کرد: امسال بر اساس پیش بینیهای انجام شده مشکل خوراک وجود نخواهد داشت و با همه ظرفیت اقدام به تولید انواع محصولات پتروشیمی خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: پارسال 368 هزار تن انواع محصولات پتروشیمی را روانه بازارهای داخلی و خارجی کردیم و امسال درصدد رساندن رقم تولید به 384 هزار تن هستیم.

مدیرعامل پتروشیمی تبریز با اشاره به این که در سال 94 بالاترین میزان سود دهی را داشتیم ادامه داد: پیش بینی می کنیم امسال 17 درصد بالای ظرفیت تولید کنیم و به دنبال آن هستیم تا از ظرفیتهای موجود بالاترین بهره وری را رقم بزنیم.

سلیمانی افزود:  طرح ساخت واحد سولفور زدایی و چند طرح دیگر از جمله طرحهای توسعه ای پتروشیمی تبریز است.

به گزارش شرکت پتروشیمی تبریز، وی با اشاره به  خرید،نصب و راه اندازی سیستم پایش آن لاین و همچنین طرح امحای گازهای آلاینده و بازیابی گازهای همراه فلر از مهمترین اقدام های پتروشیمی تبریز در زمینه اچ اس یی است گفت: حفظ و صیانت از محیط زیست راهبرد این مجتمع است.

مدیر عامل پتروشیمی همچنین آمادگی مشارکت نیروهای توانمند و متخصص پتروشیمی تبریز را در اجرای پروژه های پتروشیمی کشور اعلام کرد.

کد خبر 263780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =