احتمال لغو ملاقات وزیران انرژی روسیه و عربستان

احتمال لغو ملاقات وزیران انرژی روسیه و عربستان سعودی در حاشیه نشست جی 20 در چین وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، به نقل از سه منبع آگاه، الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه ممکن است به علت برنامه هایی که در داخل کشور دارد، در نشست وزیران انرژی جی گروه 20 در چین که قرار است در 28 تا 30 ژوئن (8-10 تیر) برگزار شود، شرکت نکند.

قرار بود نواک در این نشست با خالد الفالح وزیر انرژی سعودی برای نخستین بار از هنگام انتصاب وی به این مقام در ماه مه ملاقات کند.

الفالح در ماه مه جانشین علی النعیمی وزیر انرژی عربستان شد که از سال 1995 تصدی این مقام را به عهده داشت.

روابط میان الفالح و نواک که نماینده بزرگ ترین صادر کننده نفت عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت «اوپک» و بزرگ ترین تولید کننده نفت خارچ از اوپک هستند، می تواند تعیین کننده هماهنگی احتمالی راهبردهای آنان درباره تولید نفت باشد.

رقابت روسیه و عربستان که تاکنون در بازارهای نفت آسیا جریان داشت، اکنون به اروپا کشیده شده است.

با اینکه نواک در ماه جاری (ژوئن) گفته بود که قصد ملاقات با الفالح را در چین دارد، اما وی ممکن است به علت مشغله در داخل روسیه مانند شرکت در کنگره ذغال سنگ در سن پترزبورگ، نتواند در این اجلاس بین المللی شرکت کند.

اما همه این منابع گفتند که نواک ممکن است در آخرین لحطه به چین سفر کند و اگر ملاقات با الفالح در چین امکان پذیر نشود، باز هم در برنامه کاری آتی نواک قرار خواهد داشت.

منابع صنعت نفت به رویترز گفتند: الفالح با این وجود قصد حضور در نشست وزیران انرژی جی 20 را دارد.

نواک بارها گفته است که تماس و تبادل نظر میان روسیه و اوپک باید ادامه یابد.

گروه 20 شامل آرژانتین، استرالیا، برزیل، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، هند، اندونزی، ایتالیا، ژاپن، کره جنوبی، مکزیک، روسیه، عرستان سعودی، آفریقای جنوبی، ترکیه، انگلستان و آمریکا به همراه اتحادیه اروپاست که معمولا اجلاس های سالانه ای با حضور وزیران دارایی و رئیسان بانکهای مرکزی کشورهای عضو، برگزار می کند.

کد خبر 263784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =