۸ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
  • کد خبر: 263786
نخستین محموله گازی نروژ به لهستان رسید

شرکت دولتی گاز لهستان در پی دریافت اولین محموله تک فروشی ال ان جی نروژ اعلام کرد که در ماه ژوئیه هیچ برنامه ای برای خرید ال ان جی ندارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت دولتی گاز لهستان "پی جی ان آی جی" روز دوشنبه (7 تیر ماه) اعلام کرد که اولین محموله تک فروشی ال ان جی را از شرکت نروژی استات اویل در پایانه جدید خود در سواحل دریای بالتیک دریافت کرد.

این محموله حدود 140 هزار متر مکعب است و شرکت "پی جی ان آی جی" تصریح کرد که قصد خرید محموله دیگری را در ماه ژوئیه ندارد و منتظر فرصتهای جذابتر در این بازار است.

پایانه جدید ال ان جی 774 میلیون و 200 هزار دلاری این کشور، که در سواحل دریای بالتیک در بندر اشوینواویشچه واقع است، هفته گذشته با دریافت 206 هزار متر مکعب گاز از شرکت قطر گاز بازگشایی شد.

لهستان به منظور اجرای بخشی از برنامه کلی قطع وابستگی گازی به روسیه، این قرارداد بلند مدت را با شرکت قطرگاز امضا کرده است و نخستین محموله ال ان جی خود را روز جمعه، 28 خرداد ماه، از آن کشور خریداری کرد.

شرکت دولتی پی جی ان آی جی لهستان اعلام کرد که به تدریج قرارداد بلند مدت قطرگاز را نیز تبدیل به قرارداد تک محموله ای خواهد کرد تا قرارداد های گازی خود را متنوع کند.

لهستان قصد دارد سالانه میزان یک میلیارد و 300 میلیون متر مکعب ال ان جی از قطر وارد این کشور کند و فروش محموله بعدی قطرگاز به لهستان در اواسط ماه ژوئیه است و بعد از آن نیز قرار است که هر ماه یک محموله به این کشور تحویل بدهد.

لهستان اکنون نیازهای گازی خود را به طور عمده از شرکت گازپروم روسیه خریداری می کند اما ساخت اولین پایانه ال ان جی و خط لوله به نروژ به این کشور کمک خواهد کرد تا در واردات خود تنوع سازی کند، همچنان که این کشور همچنین تصمیم دارد که به یک هاب معاملاتی گاز طبیعی منطقه ای بدل شود.

کد خبر 263786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =