۸ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰
  • کد خبر: 263802
2 شرکت بزرگ نفتی قطر ادغام می شوند

قطر پترولیوم، شرکت بازاریابی و صادرات فرآورده های نفتی «تسویق» را می خرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از دوحه، شرکت بازاریابی فرآورده های نفتی قطر (تسویق) به منظور کاهش هزینه های شرکتهای دولتی برای هماهنگ شدن با قیمتهای پایین نفت و افزایش قدرت رقابت در بازارهای انرژی، تا پایان سال 2016 در شرکت قطرپترولیوم ادغام می شود.

شریده الکعبی مدیر عامل قطرپترولیوم روز یکشنبه (6 تیرماه) پس از اعلان این طرح گفت: اقدام برای جذب شرکت بین المللی بازاریاببی نفتی قطر (تسویق)، ارزش قطرپترولیوم را در یک محیط بازار رقابتی تر و دشوارتر به حداکثر خواهد رساند.

قطر با آغاز بکار پروژه های تازه در آمریکا و استرالیا در چند سال آتی با افزایش رقابت تولیدکنندگان دیگر گاز طبیعی مایع روبرو می شود.

توسیق در سال 2007 برای بازاریابی فرآورده های نفتی قطر در میان مصرف کنندگان تجاری خارجی، تاسیس شد.

قطر پترولیوم در اواخر سال 2014 طرح بازسازی را که شامل خرید شعبه های سرمایه گذاری شرکتهای خارجی و اخراج صدها تن از کارکنان خارجی آنها بود، آغاز کرد.

تسویق با حدود 130 کارمند و کارگر، فرآورده های پالایش شده مانند پروپان و بوتان را از تولید کنندگانی مانند قطر پترولیوم، قطرگاز و راسگاز خریداری کرده و آنها را به نام خود در خارج این کشور به فروش می رساند.

تسویق در سال گذشته میلادی (2015) اعلان کردکه حدود 44 میلیون تن فرآورده های نفتی صادر کرده که یک چهارم آن به ژاپن فروخته شده است.

قطر از اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به شمار می آید.

کد خبر 263802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =