استاندارد مصرف سوخت موتور اتوبوسهای گازسوز تعیین شد

رئیس امور استاندارد، تدوین معیار و ممیزی شرکت بهینه سازی مصرف سوخت از استاندارد سازی برای ساخت و ورود موتور اتوبوس‌های گازسوز با تعیین معیار مصرف سوخت خبرداد.

به گزارش خبرنگار شانا، مریم مهدی نژاد با بیان این که معیار مصرف سوخت ویژه ترمزی برای موتورهای گازسوز مطابق با استاندارد اروپایی UN/ECE R85 اعلام و تعیین شد گفت: در پی ارزش حرارتی سوخت گاز طبیعی، سوخت و دانسیته نفت گاز توان موتور به ‌عنوان پارامتر مشخص برای تدوین معیار موتور اتوبوسهای گازسوز انتخاب شد.

وی گفت: منحنی مجاز مصرف سوخت ویژه ترمزی برای موتور اتوبوسهای گازسوز براساس پارامترهای مشخص و الگوهایی در کمیته تدوین معیار و مصرف سوخت تجهیزات انرژی محاسبه شد.

رئیس امور استاندارد شرکت بهینه سازی مصرف سوخت، افزود: با توجه به توسعه فناوری HPDI در موتورهای گازسوز دنیا باید حرکت و چشم انداز صنعت خودروسازی کشور با برنامه ریزی و مدیریت دانش و بکارگیری تکنولوژی های کارآمد بهره برداری از موتورهای گازسوز در خودرو های ناوگان حمل و نقل عمومی باشد.

مهدی نژاد با اشاره به این که این پیش نویس به سازمان ملی استاندارد ارسال شده است، تصریح کرد: هم اکنون حد مجاز مصرف سوخت ویژه ترمزی برای یک دوره خودروها تعیین شد تا پس از اجرایی شدن و ساخت و ورود موتورهای گازسوز و اخذ اطلاعات بیشتر امکان ارتقای این استاندارد و بازنگری آن بررسی شود.

کد خبر 263810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =