بندر نفتی خلیج فارس به هاب انرژی و سوخت بدل می‌شود

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بدل شدن بندر نفتی خلیج فارس به هاب انرژی و سوخت از سیاستهای اصلی سازمان بنادر و دریانوردی است.

به گزارش شانا، محمد سعید نژاد، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بازدید از طرحهای عمرانی در دست اجرای بندر خلیج فارس واقع در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، گفت: با سرمایه گذاری بخش خصوصی و حمایتهای بانکی، هم اکنون ساخت مخازن نگهداری، سیستم انتقال لوله، آتش نشانی و اسکله های پهلوگیری در این بندر در حال اجراست.

وی افزود: تاکنون، ٢٧ شرکت بخش خصوصی در بندرخلیج فارس، 8 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده‌اند.

سعیدنژاد تصریح کرد: نفت کوره، بنزین، روغنهای پایه و قیر از جمله فرآورده هایی است که از ١٠ پست اسکله این بندر صادرات و ترانزیت می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد: در بندر نفتی علاوه بر تخلیه و بارگیری فرآورده نفتی، سوخت رسانی به کشتیهای عبوری در تنگه هرمز افزایش خواهد یافت.

وی گفت: بدل شدن بندر نفتی خلیج فارس به هاب انرژی و سوخت در خلیج فارس از سیاستهای اصلی سازمان بنادر و دریانوردی است، همچنین قرار است از این پس بجای کشتیهای ٧ هزار تنی، کشتیهای ٥٠ هزار تنی در این بندر تردد کنند.

جاسم جادری، استاندار هرمزگان نیز در این مورد گفت: با راه اندازی پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس، صادرات فرآورده های نفتی از بندر نفتی خلیج فارس افزایش می یابد.

کد خبر 263827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =