تحویل گاز به بخشهای مصرف استان هرمزگان افزایش یافت

حجم تحویل گاز به بخشهای مختلف مصرف استان هرمزگان از روزانه 14.6 میلیون مترمکعب در سال گذشته به 21 میلیون مترمکعب در مدت مشابه امسال رسید.

مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: از این مقدار، 75 درصد در بخش نیروگاه و مابقی در بخش صنایع، خانگی و تجاری مصرف می شود.
 
پارسا پروین با اشاره به این که منبع اصلی تامین گاز صنایع غرب بندرعباس، خط 22 اینچ سرخون- توانیر است، افزود: با هدف کاهش مصرف سوخت مایع نیروگاه حرارتی و همچنین کاهش مشکلات زیست محیطی ناشی از سوختهای مایع، گاز تحویلی به نیروگاه حرارتی با توجه به نیاز تولید برق در فصل گرما از دو میلیون مترمکعب در روز، با افزایش فشار ابتدای خط و کاهش فشار انتهای خط 22 اینچ، ضمن رعایت استانداردها و دستورعملهای شرکت ملی گاز ایران، به بیش از پنج میلیون مترمکعب در روز رسیده است.
 
وی یادآور شد: با توجه به تلاشهای مجموعه شرکت گاز، مصرف نیروگاه حرارتی بندرعباس طی سه هفته گذشته در حدود پنج تا 5.2 میلیون مترمکعب گاز در روز رسیده که تاکنون پاسخگوی تولید برق این نیروگاه بوده است.
 
مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان تصریح کرد: با تحقق این مهم، افزون بر کاهش آلودگیهای زیست محیطی و خطرات ناشی از حمل سوخت مایع، با توجه به قیمت جهانی نفت کوره معادل 41 میلیارد ریال در روز صرفه جویی اقتصادی بهمراه داشته است.
  
کد خبر 263840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =