۸ تیر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹
  • کد خبر: 263879
قیمت گاز در بورس نیویورک دوباره افزایش یافت

در پی افزایش تقاضا در بازار انرژی، قیمت گاز طبیعی روز دوشنبه (7 تیر ماه) دوباره در بالاترین مقدار از 10 ماه اخیر قرار گرفت.

به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، قیمت گاز آمریکا که در روز جمعه (4 تیر ماه) در پی کاهش دمای هوا و احتمال عرضه مازاد، 1.3 درصد کاهش یافته بود، روز دوشنبه (7 تیر ماه) دوباره به بالاترین میزان خود در 10 ماه گذشته رسید.

قیمت گاز تحویل ژوئیه در بورس کالای نیویورک روز دوشنبه (7 تیر ماه) با 5.4 سنت یا دو درصد افزایش به 2.716 دلار در هر میلیون بی تی یو رسید و قراردادهای ماه اوت با 4.7 سنت یا 1.7 درصد افزایش به 2.741 رسید.

از اوایل ماه مارس، قراردادهای ماه ژوئیه کمتر از دو دلار در هر میلیون بی تی یو نبوده است و قیمتهای این سوخت در تابستان به دلیل استفاده از دستگاه های سرماساز برقی و افزایش تقاضا، بالاتر نیز می رود.

کاهش ناچیز در تولید این سوخت علاوه بر افزایش دمای هوا و کاهش تعداد دکلها باعث افزایش قیمت گاز در آمریکا شد.

در هفته های اخیر تقاضای این سوخت افزایش یافت و باعث شد که نیروگاه های برقی برای خوراک تأسیسات خود به جای گاز از سوختهای جایگزین استفاده کنند.

طبق تحلیلهای موسسه پلاتس، در حالی که افزایش دمای هوا سبب بالا رفتن میزان تقاضای این سوخت شد، میانگین مصرف روزانه گاز در ماه ژوئن به بیش از 65 میلیارد فوت مکعب رسید که 1.6 درصد بالاتر از سطح مصرف ماه مه است.

به گفته تحلیلگران، افزایش قیمت گاز، نیروگاه های برق را بر این داشت تا ذغالسنگ را جایگزین گاز کنند، اما هوای داغ تابستان ودیگر عوامل سبب شد که مصرف گاز بالاتر برود.

دانیل هلدر، تحلیگر انرژی گفت: تقاضای گاز بالاتر از حد انتظار بوده است، اما حتی پس از این افزایش تقاضا و در پی آن، قیمت، هنوز قیمتها کمتر از سال گذشته است و حتی 83 درصد کمتر از اوج خود پس از سال 2005 میلادی است.


کد خبر 263879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =