زیرساختهای لازم برای مبادله برق با آذربایجان تکمیل شد

وزیر نیرو گفت: زیرساخت لازم برای مبادله برق با جمهوری آذربایجان تکمیل شده است و این کار در تابستان امسال عملیاتی می‌شود.

به‌ گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌ رسانی وزارت نیرو، حمید چیت‌ چیان، امروز (سه‌شنبه، هشتم تیرماه) در جمع مدیران ارشد صنعت برق کشور گفت: خط انتقال و پست برق لازم برای تبادل برق با آذربایجان تکمیل شده و ما قادر خواهیم بود تا 600 مگاوات تبادل برق را از این خط انجام دهیم، همچنین باید بتوانیم تابستان امسال از ظرفیت برق آذربایجان استفاده کنیم.

وی در خصوص وضع نیروگاههای برق‌آبی کشور افزود: با توجه به بارشهای خوب، ذخیره مناسبی در سدها برای تولید برق داریم و این موضوع کمک موثری برای عبور از پیک خواهد بود.

چیت چیان تصریح کرد: با هماهنگی نیروگاههای برق‌آبی باید بتوانیم حداکثر بهره‌برداری را از ظرفیت این نیروگاهها داشته باشیم.

وزیر نیرو ادامه داد: دمای هوا، امسال 1.7 درجه سانتی‌گراد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش داشته است، اما شدت انرژی 1700 مگاوات افزایش را نشان می‌دهد و باید بتوانیم با همکاری صنایع شدت انرژی را مدیریت کنیم.

شایان یادآوری است که موضوع تبادل برق ایران و جمهوری آذربایجان مدتهاست که از سوی 2 کشور در دست پیگیری است و خردادماه امسال نیز پارلمان آذربایجان چارچوب قرارداد فروش برق میان ایران و آذربایجان را به تصویب رساند که شامل فروش برق به کشور ثالث نیز می‌شود.

مبادله برق در این قرارداد از طریق خط انتقال مغان (پارس آباد - ایمیشلی) انجام خواهد شد و البته در این قرارداد طرفین باید درباره میزان و تعرفه برق با یکدیگر به تفاهم برسند.

کد خبر 263884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =