پروژه های حفاری در میدانهای مشترک شتاب گرفت

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پروژه‌های حفاری از پیشرفت جمعی ۷۱.۲۵ درصدی پروژه‌های حفاری در چهار میدان نفت و گاز مشترک در جنوب و جنوب غربی کشور با کاربست ناوگان عملیاتی این شرکت خبر داد.

به گزارش شانا، مهران مکوندی گفت: این میدانها شامل آزادگان و یاران جنوبی در استان خوزستان، آذر در استان ایلام و فاز ۱۴ طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی است.

وی افزود: فعالیت در موقعیت میدان نفتی آزادگان جنوبی به دنبال واگذاری حفاری ۴۰ حلقه چاه از سوی شرکت مهندسی و توسعه نفت به شرکت ملی حفاری از مهرماه سال ۹۳ کلید خورد و این پروژه هم اکنون با ۷۷ درصد پیشرفت، منطبق با برنامه زمان بندی شده در دست اجرا است و پیش بینی می شود در نیمه دوم امسال به پایان برسد.

مکوندی اظهارکرد: در میدان نفتی آذر که از میدانهای پیچیده از نظر سازندی است پروژه حفاری ۷ حلقه چاه از اواخر مهرماه ۹۱ آغاز و در زمان حاضر با ۶۵ درصد پیشرفت به مرحله تکمیل چاهها نزدیک می شود.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پروژه‌های حفاری همچنین به پیشرفت ۸۲ درصدی حفاری در میدان نفتی یاران جنوبی اشاره کرد و گفت: تاکنون حفر ۱۳ حلقه چاه که به سفارش شرکت متن در تعهد این شرکت بوده به پایان رسیده است.

وی پروژه حفاری فاز ۱۴ طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی را از دیگر پروژه‌های این شرکت در میدانهای مشترک برشمرد و افزود: در این فاز که  حفاری آن براساس قراردادی فیمابین این شرکت و شرکت نفت و گاز پارس برای حفاری ۲۲ حلقه چاه صورت می‌پذیرد هم اینک پروژه با ۶۱ درصد پیشرفت در دست  اجرا قرار دارد.  

مکوندی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر ۱۶ دستگاه حفاری فوق سنگین و سنگین ناوگان این شرکت در موقعیت میدانهای مشترک استقرار دارد که از این تعداد ۱۴ دکل خشکی و 2 دکل دریایی است. 

به گزارش شرکت ملی حفاری ایران، معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پروژه‌های حفاری با بیان این‌که پروژه‌های پیش گفته به صورت EPDS اجرا می‌شود، در زمینه پیشرفت سایر پروژه‌های کلید دردست در مناطق نفتخیز کشور، گفت: حفاری، تعمیر و تکمیل ۱۳ حلقه چاه در میدانهای نفتی حوزه عملیاتی شرکت نفت وگاز اروندان از دیگر پروژه‌هاست که عملیات اجرایی آن با استقرار 2 دکل در میدانها از آبان ماه ۹۴ آغاز شده و مدت اجرای پروژه ۲۴ ماه است.

وی درباره پیشرفت پروژه ۱۳ حلقه چاه در بخش خشکی میدان گازی کیش نیز اظهارکرد: عملیات حفاری اکتشافی در این میدان نخستین بار از سوی شرکت ملی حفاری ایران انجام و پس از مطالعات لازم طرح توسعه میدان کیش که از مخازن بزرگ گازی کشور است به این شرکت واگذار شد و در زمان حاضر با ۷۳ درصد پیشرفت مراحل تکمیل چاهها در دست اقدام است.    

مکوندی حفاری یک حلقه چاه اکتشافی در منطقه صوفیکم به درخواست شرکت نفت خزر را از دیگر پروژه های کلید در دست عنوان کرد که عملیات اجرایی آن آذرماه ۹۴ آغاز و اواخر اردیبهشت ماه امسال تکمیل و تحویل کارفرما شد.

کد خبر 263887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =