۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
  • کد خبر: 263894
برنامه افزایش سرمایه گذاری گازی نیجریه

رئیس اتحادیه گاز نیجریه اعلام کرد که بیش از ٥٥ میلیارد دلار فرصت سرمایه گذاری در حوزه گاز این کشور وجود دارد که می تواند این حوزه را به شاهراه سودآوری بدل کند.

به گزارش روزنامه فایننشل واچ نیجریه، بولاجی اوسانسانیا، رئیس اتحادیه گاز نیجریه اعلام کرد که در حوزه گاز این کشور بیش از ٥٥ میلیارد دلار فرصت سرمایه گذاری وجود دارد که نشان دهنده ظرفیت بسیار بالای رشد اقتصادی این کشور در حوزه های اکتشاف، تولید، پردازش، عرضه و توزیع این سوخت است.

وی در نشست تجاری امسال این اتحادیه که در ابتدای هفته جاری در شهر لگاس در نیجریه برگزار شد به خبرنگاران اعلام کرد که بدل کردن گاز نیجریه به یک شاهراه سودآور نیازمند سرمایه گذاری عظیم در زیرساختها است تا از این طریق، پنج مؤلفه در دسترس بودن ، مقرون به صرفه بودن ، قابل حمل بودن، قابل سرمایه گذاری بودن و قانونمند بودن این سوخت تأمین شود.

رئیس اتحادیه گاز این کشور تصریح کرد که دولت نیجریه و بهره بردان گاز به این تشخیص رسیدند که نخستین گام در این راه، تدوین یک چهارچوب قانونی است که  موانع مزمن موجود را از میان بر می دارد.

وی اظهار کرد که اتحادیه برای نیل به این هدف نشستی را با حضور مجلس سنا و کمیته گاز این کشور در اواخر سال جاری میلادی در برنامه کاری خود قرار خواهد داد.

اوسانسانیا تصدیق کرد که دولت نیجریه گامهای مثبتی در جهت توسعه بخش گاز برداشته است که از آن جمله رونمایی از "برنامه جامع گاز" در سال ٢٠٠٨ میلادی و خصوصی سازی بخشی از حوزه برق در دو سه سال گذشته بود و این عوامل منجر به افزایش چشمگیر (حدود دو دلار و ٥٠ سنت در هر هزار فوت مکعب) قیمت گاز فرستاده شده به نیروگاه های برق شد.

وی گفت: این اتحادیه بر این باور است که اگر اقدامهای حساب شده جایگزین "اکتشاف تصادفی گاز هنگام بهره برداری نفت" شود، ذخایر گاز نیجریه را می توان از سطح کنونی پنج تریلیون و ٢٠٠ میلیارد متر مکعب به ١٦ تریلیون و ٨٠٠ میلیارد متر مکعب رسانید.

کد خبر 263894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =