بهره‌جویی از برنامه ششم توسعه برای رفع چالشهای اقتصادی

رئیس مجلس، برنامه ششم توسعه کشور را ظرفیت مناسبی برای رفع چالشهای اقتصادی ارزیابی کرد و گفته که مجلس دهم بر محور مسائل اقتصادی و تولید تمرکز کرده است.

به گزارش شانا، علی لاریجانی، شامگاه سه‌شنبه ( هشتم تیرماه) در همایش تجلیل از صنعتگران و معدن کاران نمونه استان قم گفت: در دوره گذار قرار داریم و از این شرایط نسبتاً سخت در حال عبور هستیم و به‌هیچ‌وجه قرار نیست اگر در آینده امکاناتی فراهم شود به صنعتگران داخلی داده نشود، فضا برای کار آنان فراهم خواهد شد.

وی گفت: شرایط اقتصادی به سمت بهبود در حال حرکت است گرچه شیطنتهایی وجود دارد اما گام‌به‌گام جلو می‌رویم این در حالی است که برخی مشکلات مربوط به سازوکار درونی ماست و ارتباطی به شرایط بیرونی ندارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: رفتار بانکها نسبت به صنعتگران باید رفاقت آمیزتر باشد متأسفانه اکنون برخی شدت عملها وجود دارد و بلوکه شدن 10درصد تسهیلات در ایجاد رونق اقتصادی اختلال ایجاد می‌کند.

لاریجانی ادامه داد: باید این‌گونه مشکلات را در برنامه ششم توسعه در مسیر حل شدن قرار دهیم درحالی‌که برخی قوانین خوب تصویب‌شده اجرای آن با مشکل همراه است از این رو باید نظارتهای بیشتری ایجاد کرد و مجلس جدید تازه‌نفس بوده و علاقمند است به این موضوعها توجه بیشتری کند.

وی افزود: خانه صنعت و معدن باید پیشنهادهای خود را برای بهبود فضای اقتصاد پیش‌ازاین که وارد برنامه ششم توسعه شویم ارائه دهد همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت و بخشهای معدنی و اتاق بازرگانی باید پیشنهادهای خود را ارائه دهند و لایحه دولت در مورد برنامه ششم توسعه از یکشنبه آینده در مجلس و با بررسی در کمیسیونها آغاز خواهد شد. 

لاریجانی گفت: باید فضای رونق اقتصادی و تولید در کشور را راه‌اندازی کنیم و راهی جز این برای حل مسئله بیکاری نداریم و یکی از بخشهایی که می‌شود به آن توجه کرد برنامه ششم توسعه است تا برخی مشکلات اقتصادی مرتفع شده و نظارتهای قوی‌تری فراهم شود.

وی گفت: مجلس فعلی تمرکز خود را روی مسائل اقتصادی طوری قرار داده است که اقدامها به نفع تولید رقم بخورد، در مقابل مشکلاتی که درزمینهٔ تولید است، نباید خسته شد و باید باروحیه باز به سمت حل شدن آنها حرکت کرد زیرا  درمجموع شرایط کشور رو به بهبود است.

وی در ادامه ابراز کرد: مسیر سنگلاخی که در آن قرارگرفته بودیم در حال رفع شدن است از این رو باید از فضا و زمان به‌خوبی استفاده کرد و اکنون موقع کار و تولید است و مجلس از رفع مشکلات صنعتگران استقبال می‌کند.

در همایش تجلیل از صنعتگران و معدن کاران استان قم از تعدادی از فعالان این عرصه قدردانی شد. 
کد خبر 263897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =