تحولات اخیر بازار نفت و کاهش قیمت مقطعی است

نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران گفت: هرچند تحولات سیاسی اخیر بر بازار نفت و گاز جهان تاثیرگذاشته است، اما بدون تردید بازارهای اقتصادی بویژه بازار نفت به وضع عادی خود باز می‌گردد.

حمیدرضا صالحی، نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار شانا، به تحولات اخیر بازار جهانی نفت اشاره کرد و گفت: طی چند روز گذشته بواسطه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، اقتصاد دنیا از جمله بازار جهانی نفت دچار تحولاتی شد که البته این موضوع مقطعی است و امکان بازگشت انگلیس به اتحادیه نیز وجود دارد.

وی افزود: هرچند تحولات سیاسی اخیر بر بازار نفت و گاز جهان تاثیرگذاشته است، اما بدون تردید بازارهای اقتصادی بویژه بازار نفت به وضع عادی خود باز می‌گردد.

صالحی در ادامه به موضوع صنعت برق کشور اشاره و تصریح کرد: طی چند سال گذشته میزان سرمایه گذاری در صنعت برق کشور برای راه‌اندازی واحدهای نیروگاهی جدید و افزایش ظرفیتها به اندازه کافی و پیش بینیها نبوده است و این موضوع باعث شد که چندسالی در این حوزه با مشکل رو به رو شویم.

نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد: با وجود کاهش سرمایه گذاریها در حوزه برق برای ایجاد واحدهای جدید، در طول سالهای گذشته همیشه با افزایش مصرف بویژه مصارف خانگی در کشور رو به رو بوده‌ایم و این موضوع چالشهای جدی را به وجود آورده است.

وی گفت: شواهد نشان می‌دهد وزارت نیرو در فکر مدیریت شرائط سخت تابستان است و در نخستین گام با برخی واحدهای صنعتی مذاکراتی برای قطعی برق داشته تا در صورت لزوم مصرف آنها را وارد شبکه و مدار کرده و شرائط را مدیریت کند، مانند سالهای گذشته که اقدامهایی از این دست انجام شده بود.

 

کد خبر 263902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =