تقاضای جهانی نفت بیش از یک میلیون بشکه افزایش می یابد

بر اساس تازه ترین برآوردها، تقاضای جهانی نفت خام در سال 2016 با یک میلیون و 367 هزار بشکه افزایش همراه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار شانا، تازه ترین برآوردها درباره تقاضای جهانی نفت خام در سال 2016 نشان می دهد که این مقدار به یک میلیون و 367 هزار بشکه در روز می رسد، در حالی که این رقم نسبت به برآورد پیشین روزانه 107 هزار بشکه رشد نشان می دهد.

مهمترین دلایل کاهش رشد تقاضای نفت در سال 2016  نسبت به سال 2015، افت روزانه 135 هزار بشکه ای تقاضا در آمریکای لاتین و همچنین کاهش 77 هزار بشکه ایتقاضای نفت در خاورمیانه نسبت به مدت مشابه پارسال به شمار می آیند که در پی افول شرایط اقتصادی در این مناطق پدید آمده است.

کشورهای عضو او یی سی دی از قاره آمریکا

به گزارش نشریه هفتگی تحولات بازار نفت و گاز مدیریت کل امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، تقاضای نفت در میان کشورهای قاره آمریکا عضو سازمان توسعه و همکاریهای اقتصادی (او یی سی دی) در ماه مه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال 426 هزار بشکه در روز افزایش یافت. در این راستا تقاضا برای بنزین 570 هزار بشکه در روز افزایش داشته است.

تقاضا برای فرآورده های میان تقطیر به دلیل هوای گرم و کاهش فعالیتهای صنعتی در این ماه کاهش یافته است، همچنین تقاضای پروپان و پروپیلن حدود 6 درصد کاهش داشته که به دلیل کاهش فعالیتهای صنایع پتروشیمی در این منطقه است.

افزایش تقاضای نفت در کره جنوبی

تقاضای نفت کره جنوبی در ماه مه 2016 در مقایسه با مدت مشابه پارسال 147 هزار بشکه در روز افزایش یافت، دلیل اصلی افزایش تقاضا در کره جنوبی به دلیل افزایش فعالیتهای صنعتی در این کشوراست. 

کاهش تقاضای نفت در آرژانتین

تقاضای نفت آرژانتین در ماه مه  2016 در مقایسه با پارسال کاهشی معادل با 13 هزار بشکه در روز معادل با 1.2 درصد را تجربه کرد، در این راستا تقاضا برای گاز مایع، سوخت جت و نفت سفید و نفت کوره به ترتیب 0.8، 7.9، 1.0 درصد کاهش یافت.

کد خبر 263906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =