پیشرفت طراحی پایه 3 فاز طرح میترینگ 90 درصدی شد

پیشرفت طراحی پایه فازهای یک تا سه طرح میترینگ تا پایان اردیبهشت ماه به 90 درصد رسید.

به گزارش خبرنگار شانا، طرح میترینگ از جمله طرحهایی است که از سوی شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) و در چهار فاز اجرا می شود و هم اکنون طراحی پایه فازهای یک تا سه این طرح تا پایان اردیبهشت ماه به پیشرفت 90 درصدی رسیده است.

اجرای فازهای 1 و 2 این طرح شامل اندازه گیری نفت خام تولیدی و ارسالی از مناطق تولید به سمت پالایشگاهها و صادرات، اندازه گیری مواد نفتی در پایانه های صادراتی و وارداتی است. 

همچنین فازهای 3 و 4 به اندازه گیری مبادی نفت خام تحویلی به پالایشگاهها، تحویل و تحول مایعات گازی و نفتا، میعانات گازی و جمع آوری اطلاعات، مطالعات امکان سنجی استفاده از سامانه های اندازه گیری دقیق خودکار در مسیر خوراک ورودی به پالایشگاههای گازی، واحدهای نمکزدایی و مجمتعهای پتروشیمی و انجام مهندسی پایه و تهیه پکیج اسناد مناقصه می پردازد.

از جمله اهداف طرح میترینگ تحقق مفاد بند (ج) ماده 129 قانون برنامه پنجم توسعه کشور، شفاف سازی تراز هیدروکربوری کشور و رفع ابهام از ارقام تحویل و تحول مواد نفتی، تشخیص و کنترل میزان هدررفتگی مواد نفتی و ایجاد بستر مناسب برای عقد قراردادهای فروش خوراک به مشتریان و تسهیل در پیاده سازی اصل 44 قانون اساسی است. 

به گزارش شانا، طرح میترینگ گستره وسیعی از جغرافیای ایران را شامل می شود به نحوی که با 71 ایستگاه و هفت مدیریت اصلی شامل وزارت نفت، شرکت نفت فلات قاره، شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب، شرکت ملی گاز، شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، شرکت ملی پالایش و پخش، شرکت پایانه های نفتی ایران در 15 استان کشور پراکنده است. 

 

 

کد خبر 263912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =