هیئت دولت قیمت مازوت مصرفی واحدهای تولیدی سیمان را تعیین کرد

هیئت وزیران با توجه به اتمام مدت اجرای تصویب نامه مربوط به تعیین قیمت مازوت مصرفی واحدهای تولیدی سیمان، قیمت هر لیتر نفت کوره مصرفی کارخانه‌ های سیمان را تعیین کرد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، جلسه هیئت دولت، امروز (چهارشنبه، نهم تیرماه) به ریاست دکتر حسن روحانی، رئیس‌ جمهوری برگزار شد.

در این جلسه، آیین‌نامه اجرایی اصلاح موادی از قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران با هدف ایجاد ابزارهای خاص تامین مالی بخش تعاون در بازار سرمایه کشور و تسهیل واگذاری شرکتها و بنگاههای دولتی به تعاونیها به تصویب رسید.

براساس آیین‌نامه مذکور و در جهت دسترسی شرکتهای تعاونی به ابزارهای مالی، اشخاص مزبور مجاز به تامین مالی از طریق انتشار اوراق بهادار در چارچوب مقررات مصوب سازمان بورس و اوراق بهادار بوده و سازمان بورس تضمین کلیه بانکها و موسسات اعتباری را پس از اخذ مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و صندوقهای ضمانت سرمایه‌ گذاری در خصوص پرداخت وجوه مربوط اعم از اصل و سود اوراق می‌پذیرد.

همچنین این سازمان مکلف است نسبت به ثبت اوراق بهادار شرکتهای تعاونی سهامی عام و تمهید قابلیت خرید و فروش سهام آنها در بازار بورس یا فرابورس مطابق مقررات بازار سرمایه اقدام کند.

دولت همچنین به منظور تسویه بدهی ناشی از تعهدات جمهوری اسلامی ایران به صندوق بین‌المللی پول با هدف تعدیل ارزش ریالی، به بانک مرکزی اجازه داد از محل منابع داخلی خود نسبت به تامین و پرداخت آن اقدام کند.

هیئت وزیران با توجه به اتمام مدت اجرای تصویب نامه مربوط به تعیین قیمت مازوت مصرفی واحدهای تولیدی سیمان، قیمت هر لیتر نفت کوره مصرفی کارخانه‌ های سیمان زابل، خاش، لارستان، کیاسر و باقران را تعیین کرد.

همچنین قیمت هر لیتر نفت کوره مصرفی آن دسته از کارخانه‌ های سیمان که به دلیل کمبود گاز در ماههای سرد سال به تشخیص وزارت نفت مجبور به استفاده از نفت کوره تا پایان سال 1395 می‌شوند، معادل قیمت گاز مصرفی بخش صنعت و معدن تعیین می‌شود.

لایحه موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌ گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عراق، از دیگر مصوبات جلسه امروز هیئت دولت بود.

رئیس جمهوری همچنین در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت، عنوان کرد: ملت بزرگ ایران برای لبیک گفتن به ندای امام راحل و پاسخ به صدای مظلومیت مردم فلسطین که حدود 70 سال است از خانه و زندگی خود آواره شده‌اند، در روز قدس با حضور باشکوه خود در خیابانها و میادین به سمت میعادگاه نماز جمعه حرکت کرده و فریاد حمایت خود از مظلومین عالم و بویژه مردم فلسطین را به گوش جهانیان خواهند رساند.

کد خبر 263920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =