همکاری با شرکتهای خارجی منوط به انتقال فناوری است

قائم مقام وزیر نیرو گفت: علاقه وزارت نیرو به همکاری با شرکتهای خارجی منوط به رشد تامین کنندگان داخلی تجهیزات و انتقال فناوری است.

به‌ گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌ رسانی وزارت نیرو، ستار محمودی، قائم مقام وزیر نیرو در جمع مدیران شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، گفت: وزارت نیرو حدود 200 شرکت دارد که حداقل حدود 50 شرکت از این مجموعه، شرکتهایی مرتبط با آب و نیرو هستند.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران یک نوع انقلاب در حوزه وزارت نیرو روی داده که از سایر حوزه‌ های دیگر بیشتر به چشم می‌آید و علت آن هم تکیه بر ساخت تجهیزات داخلی و پذیرش مسئولیت مدیریتی است، امروز حوزه‌ های زیرمجموعه وزارت نیرو در کشور می‌توانند بعنوان یک الگوی مشخص، هم برای داخل کشور و هم برای دیگر کشورها مورد تحسین قرار گیرد.

محمودی در مورد شایعات اخیر مبنی بر علاقه مندی وزارت نیرو به استفاده از تجهیزات خارج از کشور، تصریح کرد: علاقه وزارت نیرو به همکاری با شرکتهای خارجی مشروط به رشد تامین کنندگان داخلی تجهیزات و انتقال فناوری است، اما باید توجه داشت که تمام الزامهای کسب و کار و توسعه شامل دانش، فناوری و سرمایه در یک کشور قرار ندارد و در همه دنیا پراکنده شده است.

قائم مقام وزیر نیرو اعلام کرد: هیچ کشوری در دنیا پیدا نمی‌شود که در فقر و غنای مطلق باشد، همه کشورها در حوزه‌ های مختلف به هم نیازمند هستند.

وی در مورد استفاده از سرمایه گذاری خارجی در پروژه های داخل کشور، گفت: از لحاظ منابع انسانی و سطح دانش، ایران در جایگاهی قرار دارد که در منطقه خاورمیانه کم نظیر است، اما از لحاظ میزان سرمایه‌ گذاری نیازمند سرمایه بیشتر هستیم و اگر در حوزه‌ای از شرکای خارجی کمک می‌گیریم از باب انتقال فناوری و تامین سرمایه بوده و در چارچوب منافع کشور مشخص شده است.

محمودی خطاب به نمایندگان خارجی حاضر در این نشست افزود: ایران کشوری است که می‌تواند بعنوان یک شریک قابل اعتماد، پایدار و صاحب فناوری، در بعد عملیاتی کارهای بزرگی را در عرصه عمرانی انجام دهد.

قائم مقام وزیر نیرو تصریح کرد: هم اکنون شرکتهای ایرانی در بیش از 40 کشور دنیا در حوزه‌ های آب، برق و فاضلاب فعالیتهای پیمانکاری و مشاوره‌ای انجام می‌دهند.

کد خبر 263931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =