90 درصد تجهیزات سکوهای 3 فاز پارس جنوبی سفارش گذاری شد

مدیرعامل شرکت نفت وگاز پارس از سفارش گذاری 90 درصدی تجهیزات سکوهای 13، 22 ،23 و 24 پارس جنوبی خبر داد و گفت: سال آینده نیمی از ظرفیت تولیدی پالایشگاههای هریک از این طرحها به بهره برداری می رسد.

به گزارش شانا، علی اکبر شعبانپور، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس پس از بازدید و ارزیابی مراحل ساخت سکوهای دریایی فازهای ١٣ و 22 تا 24 پارس جنوبی در یارد بوشهر، گفت: با توجه به آزادسازی بخش عمده ای از تجهیزات مورد نیاز ساخت این سکوها از گمرک، پیش بینی می شود سال آینده بخشی از این فازها، با دریافت گاز از حوزه دریا به بهره برداری برسند.

وی با بیان اینکه مدیریت شرکت صدرا به قرار گاه سازندگی خاتم الانبیا واگذار شده و این شرکت ساخت سکوهای فازهای 13 و22تا 24 را در یارد بوشهر را برعهده دارد، عنوان کرد: بیش از 90 درصد از کالاهای این بخش سفارش گذاری و قسمتی از آن نیز وارد گمرک شده است.

وی ادامه داد: طی پیگیریهای انجام شده با گمرک جمهوری اسلامی ایران و با مجوز ذی حسابی شرکت پیمانکار، بخش عمده ای از اقلام و تجهیزات مورد نیاز ساخت سکوها از گمرک ترخیص و از طریق حمل با بارج در حال اننقال به محل یارد است.

مدیرعامل شرکت نفت وگاز پارس ادامه داد: همچنین بخش دیگری از کالاها نیز هم اکنون در گمرک قرار دارد که با تزریق منابع مالی و پرداخت بدهی به فروشندگان و سازندگان، اسناد آنها دریافت و آماده ترخیص می شوند.

شعبانپور افزود: در بخش حفاری نیز عملیات حفاری برای آماده سازی موقعیت برای نصب دو سکو در فازهای 13 و 22تا 24 انجام شده و در اجرای این بخش، یکی از خطوط لوله 32 اینچی فازهای 22تا 24 تکمیل شده است.

به گزارش شرکت نفت وگاز پارس، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به بازدیدهای مستمر از یارد بوشهر در سال جاری و ابلاغ برنامه های تعیین شده به مدیریت اجرایی این بخش اظهارکرد:  امیدواریم با توجه به دستیابی به تجهیزات و فعال شدن تیم مدیریتی جدید، سکوهای این فازها با سرعت بیشتری تکمیل و آماده نصب و راه اندازی شود.

وی درباره توسعه بخش پالایشگاهی این فازها نیز عنوان کرد: با توجه به بازدیدهای انجام شده از این بخش، پیش بینی می شود تا سال آینده نیمی از ظرفیت تولیدی پالایشگاههای هر یک از این طرحها براساس تولیدات بخش مخزنی خود در دریا به مرحله بهره برداری رسیده و یک فاز دیگر نیز صرفا در مرحله آماده سازی  با استفاده از گاز فازهای 6 تا 8 راه اندازی شود.

کد خبر 263936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =