ارتفاع زیرسازه دکلهای خشکی شرکت ملی حفاری افزایش می یابد

با هدف ارتقای کارایی و توان عملیاتی دستگاههای حفاری سبک خشکی شرکت ملی حفاری ایران، طرح افزایش ارتفاع زیر سازه این دکلها در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش  شانا، جعفر طهماسبی، رئیس مهندسی ساخت مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی حفاری ایران در این باره گفت: این طرح با توجه به مشکلات فنی ناشی از کاربست دکلهای حفاری با توان یکهزار اسب بخار بر روی چاههای در حال بهره برداری از سوی متخصصان این مدیریت ارائه شد.

طهماسبی افزود: در چاههای قدیمی تجهیزات سطح الارضی از جمله تاج چاه (Well Head) در ارتفاع بالاتر نسبت به چاههای جدید قرار گرفته است و همین مسئله، نصب دکل حفاری روی چاههای تعمیری را با مشکل مواجه می سازد.

وی ادامه داد: در این ارتباط در گام نخست طرح افزایش ارتفاع زیرسازه دستگاههای حفاری 20، 84 و 85 فتح که در شمار دکلهای تمام برقی شرکت محسوب می شوند، برنامه ریزی شده است.

طهماسبی اظهارکرد: در این طرح که با همکاری مدیریتهای عملیات حفاری خشکی - 3 و بازسازی و ارتقای کیفی دستگاههای حفاری شرکت و استفاده از توان داخلی اجرا می شود، ارتفاع زیر سازه دکلها به میزان یک متر و 70 سانتیمتر افزایش خواهد یافت.

رئیس مهندسی ساخت مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی حفاری ایران گفت: در این زمینه از سازندگان درون استانی که توانایی انجام این پروژه را دارند دعوت شده تا از دکلهای حفاری در هنگام کار بازدید و از نزدیک با مشکلات نصب دکل آشنا شوند.

وی افزود: با انجام مراحل استعلام، این پروژه با نظارت متخصصان مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت و شرکت برنده مناقصه وارد فاز اجرایی می شود. 

طهماسبی تصریح کرد: با انجام این پروژه، دکلهای سبک خشکی شرکت که در پروژه های تعمیر چاههای در حال تولید مورد استفاده قرار می گیرند می توانند پاسخگوی نیاز شرکتهای متقاضی باشند و تعمیر چاهها به آسانی صورت پذیرد. 

کد خبر 263939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =