۱۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
  • کد خبر: 263955
پیشرفت 32 درصدی ساخت سکوهای میدان فروزان

پیشرفت ساخت سکوی هفت هزار تنی میدان مشترک فروزان هم اکنون 32 درصد است و پیش بینی می شود تا پایان امسال پیشرفت ساخت این سازه به 60درصد برسد.

به گزارش خبرنگار شانا، ساخت سکوی هفت هزار تنی میدان مشترک فروزان در دولت قبل به یک شرکت کره ای واگذار شده بود که به دلیل کند بودن روند اجرای این پروژه و همچنین توانمندی بخش داخل در ساخت این سازه بزرگ، شرکت تاسیسات دریایی خود عهده دار ساخت این سکو در یارد خرمشهر شد.

مدیر یاردهای خرمشهر پیش از این، دلایل انتقال سکو به ایران را کندی کار در ساخت، نوع قرارداد و سفارش نامناسب این کار در مدیریت قبلی شرکت اعلام کرده و گفته بود: طی چند سال از شروع ساخت این سکو تنها طبقات آن ساخته شده که پس از بازگشت به ایران عملیات تکمیل به سرعت در دستور کار قرار می‌گیرد.

فروردین ماه امسال نخستین محموله سکوی فروزان از کره جنوبی و با پیشرفت 25 درصدی وارد ایران شد و هم اکنون این سکوی غول پیکر در یارد خرمشهر در حال ساخت است.

هم اکنون عملیات ساخت در بخش سازه و لوله کشی در سکوی تولید از پیشرفت 35 درصدی و سکوی زیست نیز از 40 درصد پیشرفت برخوردار بوده ضمن این که همه تجهیزات و سازه سکوی تولیدی از کره جنوبی به یارد خرمشهر منتقل شده است. 

براساس برنامه ریزی انجام شده پیش بینی می شود عملیات ساخت سکوی تولید فروزان تا پایان امسال به پیشرفت 60 درصدی و ساخت سکوی زیست به پیشرفت 80 درصدی برسد. 

سکوی فروزان 7 هزار تن وزن دارد که با نصب و راه‌اندازی آن، تولید میدان فروزان از 40 هزار بشکه به 80 هزار بشکه افزایش خواهد یافت.
کد خبر 263955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =