سرمایه گذاری ۷۰۰ میلیون دلاری بلژیکی ها در ساخت نیروگاه

نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری آذربایجان ‌شرقی، از ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی 600 مگاواتی با کلاس اف توسط یک شرکت بلژیکی در جوار نیروگاه صوفیان در شمال غرب تبریز خبر داد.

به گزارش شانا، به نقل از ایرنا، رضا حسینی با بیان این که سرمایه گذاری این طرح مهم اقتصادی به طور کامل از سوی شرکت اشاره شده انجام می شود، مجموع سرمایه گذاری برای ساخت این نیروگاه را 700 میلیون دلار اعلام کرد.

وی با تاکید بر این که مرکز خدمات سرمایه‌گذاری آذربایجان ‌شرقی تمام تلاش و سعی خود را برای جذب و جلب سرمایه های داخلی و خارجی با هدف توسعه و رونق اقتصادی و صنعتی منطقه بکار گرفته است، اظهار کرد: در همین راستا این مرکز هم اکنون مراحل اداری و دریافت مجوزهای لازم برای شروع عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی صوفیان را به عهده گرفته و انجام می دهد.

حسینی ادامه داد: مرکز خدمات سرمایه گذاری آذربایجان شرقی از امروز به مدت 10 روز زمین مورد نیاز برای این نیروگاه را تامین می کند و پس از آن در مدت 20 روز نیز همه مراحل اداری و مجوزهای مربوطه را دریافت و در اختیار شرکت بلژیکی قرار می دهد.

به گفته وی، زمان بهره برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی 600 مگاواتی صوفیان سه تا چهار سال خواهد بود.

نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان آذربایجان شرقی گفت: انتظار داریم دستگاههای اجرایی ارائه دهنده مجوزهای سرمایه ‌گذاری در این زمینه اهتمام کرده تا در اسرع وقت شاهد نتیجه گیری مطلوب و احداث و راه‌اندازی این نیروگاه باشیم که ایجاد اشتغال و افزایش ظرفیت تولید و توزیع برق از ثمرات این سرمایه ‌گذاری برای مردم استان خواهد بود.

هم اکنون چهار نیروگاه تولید برق در سطح استان آذربایجان شرقی شامل نیروگاه سیکل ترکیبی 1000مگاواتی هریس، نیروگاه حرارتی 800 مگا واتی تبریز، نیروگاه 650 مگاواتی سهند بناب و نیروگاه 100 مگاواتی صوفیان فعالیت دارند.شهر صوفیان در 40 کیلومتری شمال غرب تبریز واقع است.

کد خبر 263961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =