۱۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱
  • کد خبر: 263975
اندونزی خواهان خرید نفت از ایران است

شرکتهای نفتی اندونزی پس از لغو تحریمهای ایران، با گامهای سریع سعی در تصاحب فرصتهای تجاری بویژه در بخشهای بالادستی صنعت نفت ایران دارند.

به گزارش نشریه جاکارتا پست، شرکت بزرگ نفت و گاز دولتی اندونزی (پرتامینا)، مطمئن است که به سرعت در زمینه واردات نفت خام از ایران به توافق خواهد رسید.
 
این شرکت قصد دارد پس از تعطیلات عید فطر در ماه ژوئیه با شرکت ملی نفت ایران یک تفاهم نامه به همین منظور امضا کند.
 
ویاندا پوسپونگورو، سخنگوی پرتامیا در این زمینه گفت: پرتامینا و شرکت ملی نفت ایران هم اکنون در حال مذاکره برای دستیابی به تفاهمی پایدار هستند.
وی افزود: مذاکرات میان این دو شرکت پیش از به دست آمدن توافق میان ایران و اندونزی خواهد بود. 
 
وی تاکید کرد: ما باید پیش از امضا، این توافق (بین پرتامیا و شرکت ملی نفت ایران) را بیشتر مورد ارزیابی قرار دهیم. ما باید نگاه همه جانبه به این فرصتهای ویژه داشته باشیم به دلیل این که ایران این شانس را تنها به چند کشور می دهد.
 
با توافق این دو شرکت، پرتامینا با هدف تامین خوراک پالایشگاه های خود از جمله پالایشگاهی در سیلاکاپ در جاوه مرکزی از ایران نفت خام وارد خواهد کرد.
 
راچمت هردادی، مدیر بخش پالایش شرکت پرتامینا نیز در این باره گفت: نفت ایران در مجتمع  شماره یک پالایشگاه سیلاکاپ فرآوری خواهد شد.
 
یکی از شریکان پرتامینا در عربستان سعودی گفت: بررسیهای انجام شده روی کیفیت نفت ایران نشان می دهد که کیفیت آن مشابه کیفیت نفت تولید شده در شرکت دولتی نفت سعودی آرامکو عربستان است.
 
در عین حال، توافق بین پرتامینا و شرکت ملی نفت ایران نخستین توافق اندونزی برای سرمایه گذاری در بخش بالادستی نفت خواهد بود، همچنین در ماه گذشته، پرتامینا قبول کرد 600 هزار تن ال پی جی از شرکت ملی نفت ایران خریداری کند. 
 
پرتامینا پیش بینی می کند که مصرف ال پی جی در اندونزی در سال 2016 به 7.5 میلیون تن برسد که نشانگر افزایش 13.6 درصدی نسبت به سال گذشته میلادی است.  
کد خبر 263975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =