۱۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵
  • کد خبر: 263980
قیمت نفت در بازارهای جهانی کاهش یافت

قیمت نفت به دلیل فشارهای وارده بر اثر بازگشت تولید نفت نیجریه و کانادا به بازار پس از یک دوره وقفه و نیز بخاطر سود حاصله از سوی معامله گران نفتی در پایان بهترین فصل فعالیت در هفت سال گذشته سه درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بازار معاملات نفتی با بیش از 25 درصد سود در فصل دوم امسال روبرو شد. 
 
در عین حال، به گفته مقامهای شرکت دولتی نفت نیجریه، تولید نفت این کشور آفریقای غربی عضو اوپک از 1.6 میلیون بشکه در روز به بیش از 1.9 میلیون بشکه در روز افزایش یافت که این افزایش به دلیل تعمیرات و نیز کاهش حملات عمده به لوله های نفتی این کشور در منطقه دلتا بوده است.  

گلدمن ساکس در این باره گفت: افزایش عرضه نفت از سوی نیجریه قابلیت ایراد فشار بر قیمتها را دارد؛ توقف تولید از سوی کانادا تا اواخر سپتامبر به طول خواهد انجامید.
 
بررسیهای انجام شده از سوی رویترز نشان می دهد که تولید نفت اوپک در ماه ژوئن به بالاترین میزان خود در تاریخ رسید که به دلیل تولید نفت از سوی نیجریه پس از باز توانی این کشور بخاطر توقف حملات از سوی شبه نظامیان و نیز به علت افزایش عرضه از سوی اعضای حوزه خلیج فارس این سازمان و ایران بوده است.
 
قیمت نفت برنت دریای شمال با کاهش 93 سنتی یا 1.8 درصدی روبرو شد و به 49.68 دلار در هر بشکه رسید.
 
قیمت نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمیدیت نیز کاهش 3.1 درصدی یا 1.55 دلاری را تجربه کرد و به کمتر از 48.22 دلار برای هر بشکه رسید.
کد خبر 263980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =