۱۲ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲
  • کد خبر: 263990
ادامه رونق خرید گاز در بازار آمریکا

کمیسیون معاملات آتی آمریکا اعلام کرد معامله گران سفارش خرید گاز طبیعی را برای پنچمین هفته پیاپی افزایش داده اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، معامله گران با توجه به لزوم افزایش قیمت گاز طبیعی به دلیل کاهش تولید و افزایش تقاضا، برای پنجمین هفته پیاپی، در هفته ای که گذشت به افزایش تعداد سفارشهای خرید گاز طبیعی در بورس آمریکا روی آوردند.

کمیسیون معاملات آتی آمریکا روز جمعه (4 تیر ماه) اعلام کرد که معامله گران بازار بورس لندن و نیویورک تعداد قراردادهای خرید گاز طبیعی را در هفته منتهی به هشتم تیر، با 12 هزار و 95 مورد افزایش به 106 هزار و 304 رسانیدند که بیشترین میزان از نوامبر سال 2014 میلادی است.

طبق اعلام منابع خبری، بازار فروش گاز طبیعی به مدت ٦٦ هفته از نوامبر ٢٠١٤ میلادی تا اواخر مارچ ٢٠١٦ میلادی در وضعیت فروش استقراضی بود.

میانگین قیمت فروش گاز در بورس کالای نیویورک (نایمکس) در پنج روز منتهی به هشتم تیر دو دلار و 73 سنت در هر میلیون بی تی یو بود، در حالی که در پنج روز منتهی به اول تیر قیمت آن به به دو دلار و 66 سنت می رسید.

قیمت تک فروشی گاز شاخص هنری هاب تا کنون برای سال جاری میلادی به طور میانگین 2 دلار و 0.5 سنت اعلام شده است؛ در حالی که قیمت گاز طبیعی تحویل اواخر سال ٢٠١٦ میلادی به سه دلار و 04 سنت نیز خواهد رسید.

تحلیل گران اعلام کردند که برای جلوگیری از ذخیره سازی بیش از حد گاز طبیعی در مخازن، با توجه به ذخایر باقیمانده از فصل زمستان به نسبت گرم، قیمت ها در سال جاری میلادی باید پایین تر نگاه داشته شود تا تولید کنندگان گاز مجبور به کاهش تولید شوند و نیروگاه ها نیز تشویق شوند به جای زغال سنگ از گاز برای سوخت استفاده کنند.

تحلیل گران همچنین انتظار دارند که قیمت گاز طبیعی در سال ٢٠١٧ میلادی آنقدر افزایش یابد که تولید کنندگان این سوخت تشویق شوند سطح تولید خود را بقدری افزایش دهند که بتوانند تقاضای صنعتی و صادرات ال ان جی آمریکا را در سطح انتظار برآورده کنند.

گاز طبیعی تحویل سال ٢٠١٧ میلادی با قیمت سه دلار و 18 سنت در هر میلیون بی تی یو معامله شد.


کد خبر 263990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =