کاهش نرخ تورم باعث ثبات در اقتصاد شده است

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران گفت: کاهش نرخ تورم، در عواملی همچون سرمایه گذاری، آرامش خاطر، ثبات در اقتصاد و برنامه‌ریزی در آینده اقتصاد تاثیر گذاشته است.

به گزارش شانا، مهدی پورقاضی، رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران با اشاره به موضوع کاهش نرخ تورم گفت: پدیده های اقتصادی به هم مرتبط هستند و نمی‌توان گفت که کاهش نرخ تورم هیچ اثری روی رکود نداشته است، اما در یک اقتصاد موفق، نرخ تورم بالا نیست.

وی افزود: طبیعی است وقتی انضباط مالی بیشتر و ورود پول به بازار کار کنترل شده باشد، در این صورت از ریخت و پاشها و هزینه هایی که سالهای گذشته انجام شده و می‌توانست یک رونق صوری را به وجود آورد، کاسته خواهد شد.

پورقاضی ادامه داد: اتفاقی که در کاهش تورم افتاده بسیار مهم و مثبت است، بیش از آنچه کاهش تورم روی رکود اثر گذار باشد، روی وجه مثبت آن در سرمایه گذاری، آرامش خاطر، ثبات در اقتصاد و برنامه‌ریزی در آینده اقتصاد تاثیر گذاشته است و می‌توان از این نظر به موضوع نگاه کرد، این وجه، اثر مثبت کاهش نرخ تورم است.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: همه باید تلاش کنند که نرخ تورم باز هم کاهش یابد، زیرا هنوز نرخ تورم 9.7 درصدی جزو نرخ تورمهای بالا در دنیاست، به این ترتیب نیاز است که نرخ تورم کمتر از این شود.

وی گفت: با کاهش نرخ تورم، اعتماد به نفس در سرمایه گذاری و پیش بینی آینده اقتصاد بیشتر می‌شود و در طرف مقابل نیز نگرانی سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری کاهش خواهد یافت.

کد خبر 263998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =